Resumé av år 2009

Januari 2009
Nyår 08/09 firades med Rafif, Shirin, Hoshin och Sanna hemma hos Rafif. Några dagar efter anordnade jag en överraskningsmiddag för Aida i Dragon Palace som blev en väldigt lyckad kväll. Januaris citat: Good Things Come To Those Who Wait. Något som uppmärksammades mycket på media var kriget mellan Palestina - Israel då 5320 palestinier skadades och 1300 mördades brutalt. Här kan ni läsa om mina tankar och funderingar kring detta.

Februari 2009
Under februari månad solade jag för första gången i mitt liv! Och jag hade även den värsta influensan jag någonsin har haft. Trots det så firade vi Maddes födelsedag i F16 som blev en väldigt lyckad kväll. Alla hjärtans dag firades hemma hos Rafif med några tjejer. Gjorde min vanliga halvårsritual i februari och blev spådd av Athenas mamma Shirin. Fettisdagen firades med Rafif och Kadir hemma hos mig. Månaden avslutades med en släktträff hemma hos min moster.

Mars 2009
Under mars månad var jag på Rimas förlovningsfest och på Bintas fest. Gick även på Shilans&Sihams fest. Rami fyllde 4 år och det firades med en släktfest. Vi hade det första skolutbytet med Milano då några italienare kom till Sverige på besök. Vi gjorde en massa saker tillsammans som tex: Sightseeing och middag på Rififi, Stockholm-resa, vi var på en lokal-fest i Gottsunda, bowlade, vi var på Cosmo en kväll och fikade på Spunk. Det var en skit rolig vecka och vi kom väldigt bra överrens och självklart var alla jätte ledsna när italienarna åkte hem. Mars var en bra månad helt enkelt då mycket roligt hände.

April 2009
Under April fick Sverige ett varmare väder och många dagar började spenderas utomhus. Många dagar spenderades hemma hos Rafif och Arpine fyllde år. Det blev en grillningRafifs gård och en hemma hos Peyman. Min farmor avled den 9 april :(. Hon var den sista som dog av mina föräldrars föräldrar så det var en sorglig dag. Vi rökte vattenpipa en dag några tjejer hemma hos min kusin. Var en dag hemma hos Racha som jag inte träffar ofta. Det bästa var att ju självklart MILANO-RESAN med italienska gruppen. Det var en riktig fin upplevelse som jag aldrig kommer glömma. Bästa resan jag någonsin har gjort. Resan dit var rolig. Vi gjorde så mycket på bara några dagar, t.ex sight-seeing i Milano, vi hängde utanför Duomo, var i skolan och i en bar på en och samma dag. Dag 3 var vi också i skolan där vi hade utbyte och på sight-seeing igen (Milano är stort). April månad avslutades med att vi firade valborg ute på en karaoke bar med en massa italienare.

Maj 2009
Vi åkte till Milano 28 april och stannade kvar till den 5 maj. Det första vi gjorde i Maj var att åka till Como Lago, kändisarnas sommarställe. Det var jätte fint där! Var på min första riktiga fotbollsmatch i Sansiro, Inter-Lazio spelade och Inter vann med 2-0. Var i Idroscalo en hel dag och paddlade kanot och solade i värmen. Var en dag i kärleksstaden Venedig. Sista kvällen i Milano spenderades i en bar. Det kändes så overkligt att komma hem igen och jag mådde jätte dåligt en bra tid. Var helt deprimerad och ville bara åka tillbaks till Milano. Milano var den bästa resan jag gjort i mitt liv! HÄR kan ni läsa om skillnader mellan Milano och Sverige. Back to reality! Det första roliga som hände efter Milano resan var Rafifs fest. Johanna fyllde 18 år och det firades med en middag hemma hos Madeleine. Var i Graneberg redan i Maj. Sverige fick en tidig sommar i år.

Juni 2009
Jobbade under Europa-valet. Jag slutade andra året i gymnasiet och skolavslutningen firades en stund hemma hos Selma. Annars var Juni en ganska lugn månad och jag njöt av mitt sommarlov till max. Midsommar firades med Jossra, Johanna och Madeleine. En ganska rolig och tragisk dag. Myggorna blev bästa vän med min kropp. HATADE DET! Det blev en grillning med några tjejer och ett par besök i Graneberg. Började jobba i slutet av juni och blev lite av en arbetsnarkoman. Var en ganska flitig jordgubbsförsäljare :)

Juli 2009
Det första jag gjorde i Juli var att ta ledigt från jobbet för att åka till Gröna Lund en hel dag. Det blev sedan en utekväll på Salt. Åkte till Björklinge och träffade Madeleine och Adi. Jossras 18års dag firades! Månaden avslutades med ännu en lugn utekväll på Salt. Jobbade hela månaden så gjorde inte så mycket roligt.

Augusti 2009
Månaden började med ännu en utekväll på Salt. Bestämde mig för att sluta jobba efter en jobbig händelse. Var på Uppsala Reagge Festivalen för första gången i mitt liv. URF-dag 2 och URF-dag 3. Bäst! Rökte en misslyckad vattenpipa med Kadir. Var i Husby en heldag hos Sefika. Sommarlovet slutade ganska snabbt och helt plötsligt började man tredje och sista året i gymnasiet. Ebrus pojkvän anordnade en överraskningsfest till henne som man var bjuden på. Det var ett upplopp i Gottsunda under tre dagar. Fick en ny kusin i augusti, Adham :D

September 2009
Det var inte så mycket som hände i September månad. Sista utekvällen 2009 firades i Salt under kulturnatten. Andra utbytet med Milano påbörjades i September. Hade en tjej som hette Silvia som bodde hemma hos mig i ca en vecka. Första kvällen fikade vi i Spunk med allihop. Vi var hos Serri en kväll, och i Rififi och avslutade månaden med att vi bowlade och åt middag i Spunk.

Oktober 2009
Oktober började med en Finland resa med 11 italienare och 11 svenskar. Finland var tråkigt, men båtresan var DUNDER! Det var det sista vi gjorde med italienarna innan de åkte hem. Nästa grej var Athenas fest i Flogsta. Det blev även en lugn kväll med några tjejer i en lokal. Den 21 oktober fyllde jag 19 år :D och min födelsedag firades med både familj/släkt och med mina vänner. Jag gick på handledningskursen för körkort med min morbror :)

November 2009
November - månaden då alla snackade om svininfluensan och vaccinet. Började övningsköra med min morbror. Har hittils haft 6 körlektioner och jag är väldigt duktig. Om Gud vill så har jag förhoppningsvis körkortet innan studenten år 2010. Kadir fyllde 18 år och det firades med en dunder fest och dagen därpå firades även Harmens 18 års dag. Eid firades också med släkten.

December 2009
Årets sista månad. Firade Shirins 18års dag i New India. Rima gifte sig och hela familjen närvarade på hennes bröllop som var jätte fint. Var på Lucia Movie Night för andra gången i mitt liv. Höstterminen slutade och alla fick jullov. Vi hade en julbaksdag alla tjejer, jätte mysigt. Julafton spenderades hemma hos min morbror i år. Var på en arabisk fest med Jossras mamma Wajdan, Jossra och Sandra. Var på tjejkväll hemma hos Arya.


År 2009 var trots allt ett bra år! Mycket roliga saker hände, som t.ex Milano resan, Urf, Gröna Lund, utekvällarna på Salt och alla lyckade fester.

Jag önskar er alla all lycka och framgång i livet och hoppas ni får ett underbart år.
Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Rafif

jag saknar våra tider...

2010-01-01 @ 03:56:42
Postat av: Kadir

Vi gjorde en massa skoj, hoppas vi samlar på fler minnen det här året, puss på dej!

2010-01-01 @ 13:34:01
Postat av: Safi

Rafif: Ja vi hade väldigt bra tider förr :)

2010-01-04 @ 20:41:35
URL: http://safiis.blogg.se/
Postat av: Safi

Kadir: Ja det gör vi definitivt ;) :D

2010-01-04 @ 20:42:39
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0