4/11 - 09

Min lediga dag idag! Trots det så lyckades jag vakna tidigt ändå. Har pluggat hela morgonen och nu tar jag en paus från allt filosofi pluggande.

Min mamma kom precis in i rummet och sa att jag måste gå till centrum för att vaccinera mig mot svininfluensan. Jag vill inte, men jag måste tydligen fast jag har hört att vaccinet är dåligt.

Man blir inte särskilt motiverad till att vaccinera sig när man ser den här bilden på deras hemsida.



Symptom & tecken för Svininfluensan

Symptom på svininfluensan är generellt ganska lindriga och symptomen påminner i princip om vanlig influensa. Några vanliga svininfluensa symptom är:

- Feber och frossa
- Hosta och halsont
- Värk i kroppen och huvudet
- Diarré och ibland kräkningar
- Trötthet och förkylning
- Andningssvårigheter

Behöver alla vaccineras? - Svininfluensa

Ja, det viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig för att minska smittspridningen i samhället så mycket som möjligt.

Även om influensan ger milda symtom hos de flesta, kan den orsaka allvarliga konsekvenser i samhället om många blir sjuka samtidigt. De flesta som blir sjuka i influensa A (H1N1) idag får milda symtom men vi vet inte om viruset kommer att förändras framöver så att de som smittas blir sjukare.

Källa: www.svininfluensan.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0