Parthenon

Idag har vi turistat oss i Nashville. Vi åkte och besökte Parthenon i Centennial Park. Det är ett museum som är en kopia av templet i Athen. Där inne finns en staty av Athena, visdomens gudinna. På kvällen har vi besökt Omids släktingar.

Nashville, Tennesse

Nu är vi framme i Nashville, country musikens stad, hos Omids pappas kusin där vi kommer bo i några dagar. Det ska bli kul att få se vad denna stad har att erbjuda.

NYC

Idag har vi ätit frukost i Bryant Park och tagit en promenad till Madison Square Garden. Vi gick in i olika butiker och åt sen lunch i Shake Shack. Det här var vår sista dag i New York. Nu ska vi ta taxi till Newark och hoppa på flyget till Nashville, Tennesse.

Times Square

Ikväll har vi hängt nära hotellet och utforskat Times Square. Vi gick runt i olika butiker, bland annat Disney och M&Ms, och sedan gick vi till Rockefeller center och åkte upp till våning 65 och tog en drink och kollade på utsikten. Efter testade vi en typisk amerikansk pizza slice och gick sen och satte oss i röda trappan i Times Square en stund. Nu är vi tillbaks i hotellet och det får nog räcka för idag. Imorgon har vi några timmar kvar i den här staden innan vi hoppar på flyget till Nashville.

Frihetsgudinnan

Idag har vi varit downtown i Manhattan och tagit färjan över till Frihetsgudinnan och promenerat runt den lilla ön. Efter åkte vi förbi Ellis Island innan färjan tog oss tillbaka till Manhattan. Där promenerade vi igenom Battery Park och Wall Street. Vi hittade även World Trade Center och gick förbi Memorial center for 9/11. Nu är vi tillbaks i hotellet i Times Square för att vila lite innan vi tar ännu en runda.

Hard Rock Café

Det blev en frukostbuffé idag i mitten av Times Square.

Brooklyn Bridge

Det är helt sjukt hur mycket vi har hunnit med idag. Ikväll har vi varit i Brooklyn Bridge, China Town, Little Italy och Soho. Vi stannade till i en sushi bar i China Town och det måste ha varit den godaste sushin någonsin. Nu är vi helt slut. Vi har varit igång sen kl 6 på morgonen och även om klockan är strax 22 här i New York så får det räcka för idag. Vi har gått över 30 000 steg och förlorat 1025 kalorier. Det är dags att sova nu och samla nya krafter inför imorgon.

Empire State Buildning

Empire State Buildning var riktigt mäktigt att uppleva. Helt sjukt hur stort New York är  och hur många skyskrapor som finns. Vi köpte en biljett som tog oss hela vägen upp till våning 102. Efter vår vistelse där gick vi till Shake Shack och testade deras burgare. Riktigt god! På vägen tillbaks till hotellet stannade vi till i Bryant Park och kollade in den fina parken. Nu ska vi vila lite och sen hoppa in i en taxi hela vägen till China Town.

Central Park

Vaknade kl 6 på morgonen idag (NY tid) helt jetlaggade och så sjukt pigga. Så vi tog oss ut på New Yorks gator och promenerade hela vägen till Central Park. Vi stannade till vid Park Café efteråt för att äta riktig amerikansk frukost. Nu har vi vilat en stund och ska nu bege oss ut och leta efter Empire State buildning.

USA

Nu drar vi!!!

New York • Nashville • Atlanta • Orlando • Miami

Det här kommer definitivt bli en oförglömlig resa.

Kronfasader

Något jag inte har berättat till många om är att jag i november 2016 började undersöka möjligheten om det gick att göra något åt mina snea framtänder som jag alltid varit missnöjd med. Mina komplex för mina framtänder har blivit värre med åren och man kan knappt hitta en bild på mig där jag ler för att jag mådde så pass dåligt över det. Jag kom i kontakt med UKKC där det finns en otroligt duktig tandläkare som utför sådana ingrepp. I och med att jag flyttade till Västerås blev jag sedan flyttad till VKKC (Västerås käkkirurgiska centrum) där samma tandläkare även jobbar vissa dagar i veckan. I februari i år gjorde jag ingreppet där jag fick mina framtänder borttagna och fick två provosoriska tänder att börja med. Efter två veckor kom mina "riktiga tänder" från laboratoriet och vi fick göra ett nytt ingrepp. I början kändes det så himla konstigt med nya tänder men nu när det har gått ett antal månader så känns det som om jag alltid har haft de här tänderna och jag ångrar lite att jag inte gjorde ingreppet tidigare. Jag kan inte vara mer än nöjd med mina nya raka och vita tänder.

Semester!

Har äntligen semester från jobbet! Nu är det bara 3 dagar kvar inför resan till USA. Har spenderat dagen i Uppsala idag då Rafa fyller år. Har varit hos Sandra och fått nya fransar och sen varit bjuden på kurdisk middag hemma hos Tara. Åkte sedan hem till mamma en stund innan jag åkte och träffade Jossra och Sandra. På vägen hem gjorde jag ett stopp hos Jasmin som är på besök i Sverige under sommaren.

Uppsala

Idag är vi i Uppsala och äter mammas mat. Kom hit för några timmar sen med Omid och ska snart åka hem till Västerås.

Bierhuis

Ikväll har vi firat Sandras 28 års dag i restaurangen Bierhuis.

Yoump

Har haft Farrah och hennes barn idag på besök. Vi har varit i Vallby och kollat på djur och sen åkte vi till Yoump och hoppade i 1 timme tillsammans med barnen. Så sjukt kul! Nu är jag hemma och fixar mig och ska strax åka mot Uppsala för att fira Sandras födelsedag.

Nationaldagen

Nationaldagen firas stort i Västerås med att många samlas i Djäkneberget för att fira tillsammans. Vi gick förbi dit mot slutet en liten stund och åkte sedan hem med Kevin. Har precis kommit hem från en kort springtur med Omid och ska snart gå och lägga mig. Tyvärr så är det jobb återigen imorgon.

Eskilstuna

Igår var Chija, Delevan och flickorna här på besök. Natalia och Diana stannade kvar och sov över och idag bestämde vi oss för att spontant åka till Eskilstuna med Omid.  Jag hade aldrig varit där innan så det var kul att få åka till en helt ny stad och "turista" sig. Vi tog en lång promenad runt Eskilstuna centrum och åt thailändsk mat till lunch.