Brasseriet Stadsparken

Det blev en promenad till stan idag med Arian och Omid. På kvällen blev det en spontan middag och drink med Agrin i Brasseriet.

Söndag

Har tränat en timme kondition idag och sen fixat middag till Kejwan och hans familj: pestomarinerad kyckling med tomatsås, rotfrukter och ris.

Uppsala del 2

Efter kalaset har vi hängt hemma hos mamma i några timmar. På vägen hem åkte vi till Sävja och kollade in Imans nya lägenhet och sen stannade vi till i Stenhagen och hälsade på Jasmin.

Uppsala del 1

Idag har vi hängt i Uppsala och firat fina Adam på hans 1 årsdag i Skarholmen.

Madame Josephine

Efter ett gympass lunchade jag med Barin och efter tog vi en shoppingrunda på stan.

Hamburgeriet

Idag fick det bli spontan middag med Amany i Hamburgeriet som precis öppnat där vi bor.

Stockholm

Idag har vi hängt i Stockholm. Vi åkte till Järfälla hem till Jamal och Aiat där vi åt lunch och umgicks. Efter åkte vi allihop till Hornbergsstrand och åt i restaurangen Midan. Där fick jag träffa Dalal och barnen. Maten var otroligt god!

Tivoli

Det blev middag hos Nashmil & Sherzad idag i deras nya hem med Nashmils familj. Efter åkte vi till tivolit med Arian och träffade Omids bröder med familj. Åkte en karusell och blev helt snurrig haha antar att jag inte klarar av lika mycket som förr i tiden.

Fredag

Så härligt väder! Har hängt ute med Arian på gården och tagit två promenader.

Hammarby

Idag blev det lunch hemma hos Kicki och middag hemma hos Awaz i Hammarby. Vi tog en långpromenad efter middagen.

Sjuk

Min lilla Arian har varit sjuk i 5 dagar och knappt ätit något. Max 400 ml ersättning per dag från morgon till kväll. Så nu ska vi iväg till VC för att kolla om det är något annat än bara feber och förkylning.

Italienskt

Ikväll har vi bjudit hem Perwin & Karwan på middag. När vi var i Italien i höstas så köpte jag med mig hem italienska råvaror som pasta, pesto och italiensk olivolja. Idag fick jag äntligen använda matprodukterna och jag lagade ihop en kyckling pestopasta. Det var supergott och det smakade verkligen italienskt.

Middag

Ikväll har vi varit ett gäng som varit bjudna på middag hemma hos Agrin. Gick ut därifrån med världens matkoma.

Biblioteket

Idag har vi hängt i biblioteket och varit på babyhäng. Arian har gått dit några gånger nu så han hänger med i flera av sångerna och kan rörelserna utantill. Så kul att se!

Célines kalas

Idag har vi firat vår fina Céline som fyllde 1 år för två dagar sen.

Lördag i Uppsala

Denna lördag har jag varit överallt. Var hos Sandra med Arian och Madeleine på förmiddagen. Senare gick jag ut med mamma till nya Gottsundaparken där Arian fick leka av sig lite. På kvällen åkte jag med Johainna och Nicole till stan. Åt middag i Kebab House och fikade sedan i Storken.

Fredag

Har lunchat med Perwin och Arian idag i 2 rum och kök. Senare på kvällen ska jag till Uppsala och stanna där hela helgen. Johainnas tåg kommer från Göteborg kl 22 så vi borde vara framme i Uppsala kl 23 ikväll.

Savoy grill

Ikväll har vi ätit middag i en restaurang som jag alltid velat testa sen jag var liten. Nämligen en av Gordon Ramsays restauranger. Vi testade hans råbiff och beef Wellington och wow vilken smakupplevelse. Förstår nu varför han alltid skriker på tvn om just denna rätt, för de smakerna och konsistensen på köttet kan jag tänka mig är svåra att få fram. Är så glad att jag fick uppleva detta fast det blev en dyr nota haha. Rekommenderar verkligen Savoy Grill om ni ska till London.

Shopping

Vi vaknade tidigt idag och tog en Uber till Marble Arch där vi började våran shoppingresa. Hade tömt min resväska i hotellet och tagit med väskan för att lägga i allting jag skulle shoppa så att jag slapp bära på allt och hellre fick släpa på det. Det gick sådär. Redan i Primark blev väskan överfull och jag fick ändå bära resten av shoppingen medan jag släpade på en full liten resväska. Handlade även lite i River Island. Agrin var lite på mig om att att inte köpa ett enda plagg i svart. Så det fick bli lite färgade plagg för en gångsskull. Under dessa timmar testade vi english breakfast, sushi och meza rätter. Nu ska vi tillbaks till hotellet, vila och fixa oss inför kvällens middag som jag ser fram emot. Gör jag om en sån här resa igen så har jag lärt mig nu att jag ska ta med en mycket större resväska till nästa gång.

London

Har åkt till London med Agrin för att shoppa. Vi tog flyget hit från Västerås flygplats och kom fram till hotellet på kvällen. Lämnade väskorna och tog en taxi till Southwark station där vi träffade Jasmin. Vi åt middag i Nandos och sen tog vi en promenad till London Eye och Big Ben. Efter testade vi tunnelbanan tillbaks till hotellet.