Promenad

Älskar våra promenader!

Theo

Idag har älsklingsTheo varit hemma hos mig för första gången. Arian underhöll honom genom att lära ut ABC sången 😂. Efter kom Sulaiman och Kevin på middagsbesök.

Dalkurd

Arian har varit på sin första fotbollsmatch idag, Dalkurd mot Västerås. Efter åkte vi till Kejwan och åt middag där. På kvällen blev det ettspontant besök till Steam hotel med Agrin.

Sol och bad

Det har varit tre soliga dagar och jag har varit med Arian på tre olika badställen de senaste tre dagarna. I torsdags träffade vi Seth och Lina i Bjurhovdapoolen för lite bad och lek. Igår var vi i Hökåsengropen med Perwin och hennes familj. Idag har vi varit tillsammans med Omid i Lögastrand där Arian har fått leka med sanden och ätit glass.

Onsdag

Mamma har grillat idag och vi har samlats familjen. Younes och Arian har lekt en massa idag. Första gången de verkligen leker utan att knuffas eller ta saker ifrån varandra 😂. Vi har även besökt min moster. Nu är vi på väg hem till Västerås och är snart framme.

Uppsala

Kom fram till Uppsala idag. På vägen hit så kaskadspydde Arian i bilen och det har varit så jobbigt att rengöra bilen och bilbarnstolen. Det har tagit evigheter. Bilbarnstolen gick att tvätta då jag fick bort förklädet, däremot bilen behövs lämnas in till en biltvätt. Fick verkligen lära mig idag att man aldrig kan förutspå hur det ska gå med barn. Då Arian aldrig varit ett barn som spyr bara så där så kom detta så oväntat. Känner jag mitt barn rätt så är han på väg att bli sjuk. Dagen har i alla fall spenderats med mamma och på kvällen åkte jag och Rafa till Skarholmen och åt sallad med en fin utsikt.

(null)

Elbafärjan

Har haft besök av Ghada och barnen och vi ville hitta på något kul med barnen. Vi tog Elbafärjan och åkte runt i Mälaren. Vi gick av i Östra Holmen och tog en timmes runda i ön innan vi gick på färjan igen. Vi lunchade i Kajen och promenerade sedan tillbaks hem och till busshållplatsen och lämnade av Ghada och barnen.

Sandlek

Det blev spontant ett besök hos Awaz och Talin idag ute på deras gård. Arian var överlycklig över att få leka med sand.

(null)

Leo’s

Helin har varit på besök. Det har regnat ute så vi har fått vara inomhus. Då blev ett besök på Leo’s perfekt för att aktivera Arian en stund.

Söndag

Idag har vi haft Kicki på besök. Arians favoritvän.

Vallby

Har hängt med Toto, tvillingarna och Arian i Vallby idag. Vi har tittat på djuren och barnen har lekt och fikat. Efter följde Diana och Toto med mig hem för att övernatta. Vi tog en promenad till stan och bakade sen daimdrömmar.

Skarholmen

Idag har vi varit och lunchat med Younes, Iman och hennes mamma i Skarholmen. Innan vi åkte hem till Västerås så åkte vi förbi Magdalena en stund där vi fick träffa Sandra och Theo.

Stockholm

Har sovit hos mamma i Uppsala inatt. Idag har jag hängt med Mohamed i några timmar. Åkte dit själv för att umgås bara han och jag. Syskontid när den är som bäst. Efter åkte jag till Järfälla och hämtade Aiat. Vi åt middag i restaurang Vanak. Ska sova hos mamma ytterligare en kväll och imorgon åker jag hem igen.

Bröllop

Ikväll har vi varit på Ali & Monas superfina bröllop i Märsta.

Fredag

Det blev ett besök hos Perwin idag där Arian fick leka med Mir. Vi hann även förbi Awaz och Talin en stund.

Leo’s och Kian

Idag fick Arian leka av sig i Leo’s Lekland i två timmar medan jag passade på att handla. Efter åkte vi och träffade lilla Kian.