Magloba

Ikväll har jag och Arian varit bjudna hos Awaz på middag. Det blev magloba - en av Arians favoriträtter.

Lekdejt

Idag har vi varit i Leos Lekland med Seth och Lina i någon timme. Resten av dagen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Har lyckats kolla på några avsnitt av Riverdale.

Födelsedag

Jag och Omid har varit i Uppsala idag för att fira mammas födelsedag. Vi samlades hela familjen och åt middag och tårta tillsammans. Efter åkte vi och besökte Shirin och Shirzad innan hemgång till Västerås.

Adam

Wafa, Houssein, Kicki och Adam har varit här ikväll på besök. Lagade två olika sorters lax med potatis, rotfrukter och skolans fisksås till middag. Till efterrätt fick det bli en kladdkaka med dumlefluff och topping av olika sorters choklad. Shirzad och Elias kom också och höll oss sällskap. Det var kul att se hur bebisarna tog kontakt med varandra.

Leos Lekland

Idag fick det bli premiär för Leos Lekland för Arian. Jag, Omid och Felicia åkte dit med pojkarna som fick leka lite i babyhörnan. Efter storhandlade vi. På kvällen när Arian somnat åkte jag med Agrin till Steam Hotel och tog en drink framför brasan.

Stan

Har varit på stan idag med Felicia och Melker. Pojkarna har fått leka lite i lekytan på Igor gallerian. Efter har vi haft en lugn hemmakväll med besök av Kicki.

Mr Cake

Är i Uppsala och ska stanna här i två dagar. Kom igår och lämnade Arian till mamma och sen åkte jag, Iman, Younes och Rafa till Stockholm. Vi åt i Kista gallerian och åkte sen till Mr Cake och fikade. Åt den godaste morotscheesecaken. Idag har vi hängt hemma hos Sandra med Wafa, Iman, Amany och Rafa. Stannar kvar här en natt till och åker sen hem imorgon.

Vingåker

Har varit i Vingåkers factory outlet idag med Agrin och Mastora. Vi var där i några timmar men hittade inte så mycket så vi åkte till Eskilstuna efter. Vi shoppade lite i TunaPark och åt middag där innan hemgång.

Sushi Bowl

Har haft Kicki här idag. Vi har ätit sallad från Salladsmagasinet, Västerås bästa sallad. Deras sushisallad var supergod!

Tisdag

Har hängt med Sandra här i Västerås idag. Vi åkte till Åsby i Hallstahammar och sen till Eko, Dollar Store och Åhléns outlet. Ikväll har jag och Agrin varit bjudna på middag hemma hos Perwin.

Farsdag

Vi har haft en mysig familjedag för att fira Omids första farsdag. Det blev presentöppning på morgonen. Omid fick en ny rakmaskin som han önskat sig. På kvällen åt vi middag i Rob’s Burger och tog sen en promenad vid Mälaren.

SkySpa

Unnade mig en timmes massage idag på SkySpa i Skrapan.

Babyrave

Talin kom till oss idag 8 på morgonen och fick hänga med oss hela dagen. Vi har varit på babyrave i konstmuseumet med en massa andra bebisar. Gissa om Arian sov gott efter discot, han var helt slut 🤣. På kvällen har Kicki varit här på besök.

Tjejkväll

Har haft Mastora, Nashmil och Agrin här ikväll på middag. Lagade roz o bazella med kyckling.

Biblioteket

Igår var jag med Omid och föräldragruppen i biblioteket för informationsträff och sagostund. På kvällen efter att Arian hade nattats så åkte jag hem till Mastora med Agrin och var där till midnatt. Idag har jag varit i biblioteket igen för babyhäng där det varit sagostund och rim&ramsor samling för de yngsta. Efter lunchade jag med Agrin. Är hemma nu och ska snart börja förbereda inför middagen. Ikväll kommer tjejerna hit för middag och vin.

Gåvagn

Arian har fått en superfin gåvagn från hans morbror Murad. Den är graverad med hans namn och födelsedatum. ❤️

Sabina

Igår kom Sabina hit på besök från Skövde. Plockade upp henne och Dominic från Västerås centralstation igår och sen åkte vi till Uppsala hem till mamma. Dit kom också Helin. Vi hängde där ett par timmar och åkte sen tillbaks till Västerås. Sabina har sovit över och idag har vi ätit arabisk frukost. Hennes tåg hem  går runt 16 tiden så vi ska snart röra oss mot stan för en runda.

8 månader

Tänk att min lilla bebis är 8 månader! Förstår verkligen inte hur tiden kan gå så fort. Varje dag med denna lilla kille är en gåva ❤️