Mall of Scandinavia

Rafa har sovit över och imorse åt vi frukost tillsammans innan hon åkte hem. När Omid kom hem från jobbet så åkte jag till Barkarby outlet, Mall of Scandinavia och Kista gallerian med Agrin. Vi spenderade hela dagen i Stockholm och shoppade en del. Hann precis hem för att natta Arian. Saknade honom alldeles för mycket under dagen.

Stan

Har varit på stan med Agrin idag. Vi har lunchat, shoppat och fikat. Senare på kvällen kommer Rafa hit och ska sova över.

Ghormeh sabzi

Har haft Pakshan, Sulaiman, Mastora och Sherko plus barnen här på middag. Lagade ghormeh sabzi och kyckling till middag.

Söndag

Har tagit en promenad i regnet ner till stan med Arian och köpt en ny vinterjacka. På kvällen har vi hängt hemma hos Mastora där Arian och Milan har fått leka.

Tjejkväll

Har haft en supertrevlig ost- och vinkväll hemma hos mig ikväll för mina Västerås vänner. Hade bakat Oreo nutella cheesecake till dessert och vinet köpte jag från Italien.

YumYum

Murad och Michaela har varit här på besök. Vi har varit o storhandlat och ätit lunch i YumYum samt gått runt i butiker.

Hemma

Nu är vi hemma i Sverige igen. Vi landade i Arlanda 19.30 o blev upphämtade av pappa som lånade en av våra bilar under tiden vi var bortresta. Är hemma hos mamma nu och ätit middag och ska strax köra mot Västerås.

Colosseum

Det blev ett besök till Colosseum idag. Superfin byggnad och man känner verkligen av hur gammalt allt är när man går in. Efter tog vi en taxi till Trastevere och åt en sen lunch. Vi vilade sen på hotellet några timmar och gick sen till restaurangen vi var på första dagen, L’angolo dell’Aurora, och åt middag.

Måndag

Idag har vi hängt i Villa Borghese parken efter Arians förmiddagsvila. Vi tog en lång promenad runt parken och sen fortsatte vi vidare mot stan. Vi såg Fontana di Trevi, verkligen superfin fontän, och gick runt på stan och kollade in butikerna. Det blev en hel del shopping idag. På kvällen tog vi en taxi till Trastevere och åt middag i restaurangen Nannarella.

28 år

Min födelsedag har spenderats i Vatikanstaten i Rom. Vi har besökt St. Peters kyrkan och sen tagit en promenad från Vatikanstaten till Spanska trappan. På vägen har vi stannat för att äta italiensk glass och pasta. Vi stannade även till i Panthenon och kollade in byggnaden. På kvällen spöregnade det så vi har stannat kvar på hotellet och ätit middag här.

Spanska trappan

Ikväll har vi ätit i en jättegod italiensk restaurang och sen tagit en promenad till spanska trappan och sen tillbaks till hotellet. Vi är trötta efter resan och ska sova nu. Det blir nya tag imorgon :)

Flygresa

Arian har klarat av sin första flygresa. Vi har landat i Rom, Italien för en mini semester och för att fira min födelsedag imorgon. Ser fram emot vår första familjeresa. ❤️

Uppsala stan

Idag har jag hängt med Sandra, Amany, Wafa, Iman, Magdalena och våra bebisar på stan. Vi lunchade i Egon och tog sen en promenad runt stan. Kom hem till Västerås för en stund sen och är nu på väg till Willys själv för att handla hem lite.

Uppsala

Åkte till Uppsala idag och ska vara kvar här till imorgon. Vi har hängt hos mamma en stund och sen åkte jag, Iman, Rafa och Sandra till Bestani och åt middag där. Efter hängde vi hemma hos Sandra hela kvällen. När Arian blev trött lämnade jag honom till mamma för att hon skulle natta honom, och sen var jag ute med Sandra några timmar till.

Pinchos

Ikväll blev det middag med några drinkar i Pinchos med Jenny, Perwin och hennes systrar.

A star is born

Har varit på bio med Perwin ikväll och sett filmen A star is born med Lady Gaga. Så himla bra. Hade gåshud halva filmen!

Torsdag

Pappa och Murad kom hit på besök idag och vi tog en lång promenad runt stan och till hamnen.

Höst

Har varit ute med Omid och Arian denna morgon och tagit lite höstbilder utomhus. Bilderna blir så fina med alla löv i bakgrunden.

Middagsbjudning

Har haft en stor middagsbjudning idag för Omids vänner och deras fruar. Har stått i köket hela dagen och lagat ghormeh sabzi, lamm, ris, myntatzatsiki m.m. Det blev supergott! Första gången jag testade laga ghormeh sabzi och det var hur lätt som helst, så denna rätt kommer lagas oftare.

Ralph Lauren

Äntligen kan Arian ha sina Ralph Lauren och Tommy Hilfiger kläder som han fick från Rafa och Mohamed från USA. Tycker de är så himla fina! Vi har haft en mysdag hemma och sen har Kicki varit här på besök.

Babyhäng

Har varit i BVC idag för föräldragrupp. Det är en grupp pojkar i samma ålder som Arian och det är så kul att se hur de förhåller sig till varandra. Efter åkte jag och Omid o åt lunch hemma hos Hajer och Agrin och chillade där en stund. Vi åkte och handlade efter och åkte sen förbi Arians äldsta farbror.

Råby

Nicole sov över till idag och lagade frukost till oss imorse. När Omid kom hem från jobbet åkte vi till Råby restaurang och åt lunch där.

Höstpromenad

Nicole är här idag och ska sova över. Vi promenerade i cirka 2 timmar idag, till Omids jobb för att lämna matlådor och sen hem igen.

Kusinträff

Har haft Younes, Rafa och Iman på besök idag.  Lagade hemmagjord potatisgratäng med lövbiff till lunch. Så gott! Det är så kul att se kusinerna hänga och växa upp med varandra. Fast de knappt har något utbyte av varandra än så vet jag att de kommer vara bästa vänner i framtiden.

7 månader

Min bebis fyller 7 månader idag. Tiden går för fort! Han är ju snart 1 år.. 🙈. Vi var hos BVC idag och nu väger han 7,5 kg och är 68 cm lång.