Nyår

Igår kväll efter jobbet åkte jag och Arian till mamma i Uppsala. Idag på årets sista dag har vi tillsammans ätit en familjemiddag och fikat. Omid har tagit bussen hit och snart ska vi åka hem till Västerås.

Shopping

Har precis packat upp all shopping från USA och sorterat in det. Blev en hel del skönhetsvård. Var inne i Ulta Beauty en dag och köpte från märket Kkw, kylieskin och Kylie cosmetics. Blev även lite shopping i Sephora då det är lite billigare än Sverige.

Sista dagen

Vår sista dag i USA har spenderats hemma hos Hanna med en massa släktingar. Vi har ätit pasta och bara umgåtts. Nu sitter vi i flyget mot Amsterdam där vi ska mellanlanda en kort stund.

Central Florida Zoo

Vi har tagit en roadtrip till Sanford där vi besökt ett zoo. Arian älskade det. Han fick klappa en lama och mata en giraff och leka en massa.

Sol och bad

Idag har vi tagit en promenad ut från hotellets område och ätit frukost i en närliggande restaurang. Efter har Omid och Arian badat i poolerna. Senare på kvällen tog vi en taxi hem till min farbror för att tvätta våra kläder. Vi åkte sen med Hanna och två släktingar från Nashville till Mall of Millenia och köpte hem en bakelse från The Cheesecake Factory och donuts från Crispy Creme.

Outlets

Idag har vi varit i Orlando premium outlets en sista gång för att shoppa klart. Vi gick in i butikerna vi inte hann med förra gången och nu är vi klara med all shopping. Resten av dagen/kvällen har vi hängt på hotellet och tagit det lugnt. Arian och Omid har lekt en hel del i spelrummet.

Rosen Shingle Creek

Idag har vi checkat in på hotellet Rosen Shingle Creek och ska spendera våra sista fem dagar i USA här. Det är ett hotell som har allt, som t.ex. restauranger, pooler, spelrum för barn, affärer och massa annat så vi inte behöver ta oss ut så mycket. Har varit magsjuk inatt efter bröllopet så det blir en vilodag i hotellrummet.

Bröllop i USA

Hanna och Nabils bröllop. Det här var verkligen det finaste bröllopet jag varit på någonsin. Är så glad att vi kunde göra denna resa och vara med på kusinens stora dag.

Four Seasons

Ikväll har vi varit i Four Seasons och ätit middag. Rafa kom dit med hennes vänner, Zeinab och Beyan. Det är verkligen en av Orlandos finaste hotell och är så glad att Hanna ska ha sitt bröllop här imorgon.

Disney Springs

Vi har spenderat dagen i Disney Springs med Arian och kusinen Hamode från Abu Dhabi. Arian fick leka lite i Legobutiken och åka en karusell, medan jag shoppade lite. Ikväll ska jag ut med Hanna och hennes vänner för att äta en sista middag innan bröllopet imorgon.

Fest

Ikväll har Hanna och Nabil gift sig inom islam och vi har haft en liten fest för dem hemma hos Nabils föräldrar.

Manikyr

Åkte iväg med Hanna imorse för att få en manikyr och pedikyr inför kvällens fest och bröllopet. Det blev fransk manikyr. Efter tog jag, Omid och Arian en långpromenad i värmen och njöt av vädret. Nu är vi hemma igen och ska strax börja göra mig i ordning inför ikväll.

Henna

Ikväll har vi haft en henna fest för Hanna hemma hos hennes svärföräldrar. Vi var där i några timmar och drog sen hem. Det är så skönt att ha tillgång till bil här. Var lite orolig över att köra här i Orlando, men det har gått hur bra som helst.

Outlets

Idag har vi varit i Orlando International Premium Outlet och shoppat hela dagen. Det är så sjukt hur billigt det är, men samtidigt köper man så mycket så man blir helt fattig efteråt 😂 Hanna plockade upp oss när vi var klara och vi åkte och åt sushi till middag.

Disney Springs

Arian vaknade idag 3.30 på morgonen. Helt jetlaggad. Det var bara att gå upp och underhålla honom och låta han utforska min farbrors hem. Vi tog en Uber 6 på morgonen till McDonalds för att äta frukost och tog sen en promenad runt.

När Hanna hade vaknat hämtade hon upp oss och vi åkte till The Mall at Millenia och åt brunch i Earls med Hannas vänner. Vi tog en runda i gallerian efteråt.

Ikväll har vi hängt i Disney Springs där Arian har fått leka lite i Legoland och vi vuxna har ätit middag i en typisk amerikansk restaurang, Southern. Det var riktigt gott!

Florida

Vi är framme! Vi har precis blivit upphämtade från Hanna och Nabil och ska nu åka hem till min farbror. Den 10 timmar långa flygresan gick mycket bättre än förväntat. Den lilla tiden Arian var vaken var han rörlig och ville gå runt i kabinen, men han sov för det mesta tack och lov. Får se hur jetlag vi är imorgon då Sverige är sex timmar före Florida.

Julbord

Har varit på julbord med jobbet ikväll. Efter julbordet följde jag med några kollegor till stan och tittade på Ricky Richs uppträdande från Musikhjälpens bur. Nu är jag hemma och har precis packat klart. Imorgon åker vi på semester till Orlando, Florida och ska stanna kvar i USA i 12 dagar. Min kusin Hanna ska äntligen gifta sig 😃

Babycrew

Tog ut en timme komp idag från jobbet, plockade upp Arian och åkte direkt till Uppsala hem till Magdalena och träffade Iman och Wafa tillsammans med Celiné, Younes och Adam. Barnen har lekt, ätit och busat. Är nu hemma hos mamma, sover här ikväll och åker tillbaks till Västerås imorgon.