USA

Nu är allt inför vår första resa tillsammans klart. Den 26 juni åker vi på smekmånad till USA och ska först spendera tre dagar i New York. Efter New York tar vi flyget till Nashville där vi kommer träffa hans familj. Efter 5-6 dagar i Nashville så kanske vi gör ett stopp i Atlanta innan vi åker ner till min farbror i Orlando där vi kommer shoppa en hel del. Efter vår vistelse där så tar vi tåget till Miami och där kommer vi bo på hotellet The Raleigh i en vecka som är ett lite finare hotell med den finaste poolen.

Kalas

Har varit på Natalias 9 års kalas idag.

Lögarängsbadet

Har varit i Lögarängsbadet i Västerås med Christina och Nathalie idag under dagen. Kom precis fram till Uppsala och ska snart träffa Jossra en stund.

Grillkväll

Har varit ledig idag och ikväll har vi haft Omids närmaste vänner här. Vi har bjudit på grillmat och sen spelat kubb. Imorgon jobbar jag ett långt pass och sen blir det helg igen.

Stockholm

Idag har vi hängt i Stockholm hela dagen. Vi träffade först Omids syster Sanna och lunchade ihop i en pizzeria i Kungsholmen. Efter åkte vi till Solna, hem till Mohamed och Iman. Vi tog en promenad till Solna Centrum och tillbaka. Senare kom mamma, Rafa och Murad dit och vi åkte allihopa till nya restaurangen Al Midan, som ägs av Dalals man, och testade deras mat. Det var väldigt gott och man fick överdrivet mycket mat för en liten peng. Det var kul att ha nästan hela familjen samlade då det sällan händer ju äldre man blir.

Lördag

Har varit på stan med Shadi, Melissa och Nova idag. Hämtade ut en ny IPhone då det var dags att förlänga mitt abonnemang. Resten av dagen har jag hängt med Nicole. Vi har ätit i kurdiska restaurangen med Omid och sen tog jag och Nicole en lång promenad till Mälaren. Efter blev det ett sent kvällspass på gymmet.

Grillkväll

Har haft kompetensutvecklingsdag på jobbet där vi bland annat har gjort sånt som man inte brukar ha tid med annars. På kvällen har vi haft besök av Omids föräldrar och syskon där vi har grillat tillsammans och ätit god mat ute på gården.

Torsdag

Har haft en lång dag. Jobbade från kl 6.30-14 och tog direkt en 2 timmars PW med Omid till Östra Mälarstrand och tillbaka i det fina vädret. Efter åkte vi och handlade och åt sedan middag med Shadi & Nawa i Kajens café vid hamnen. Imorgon ska vi bjuda Omids familj på grillmat på våran gård och ikväll har jag förberett och marinerat all kött och kyckling.

Pinchos

Har varit på gymmet med Omid efter jobbet och kört ett riktigt bra pass. Nu på kvällen har jag träffat Christina och vi åkte ner till Pinchos och åt en sen födelsedagsmiddag där. De har så sjukt god mat och de godaste drinkarna jag någonsin druckit.

Uppsala

Har hängt med Chija hela dagen. Åkte dit tidigt och åt lunch där och sen hjälpte jag henne plugga till körkortsprovet hemma hos mig. När vi tröttnade på det så åkte vi spontant till Uppsala och överraskade min mamma. Vi stannade där i en timme och åkte sedan hem till Västerås.

Helgen

I torsdags var det tjejkväll i Västerås city där de flesta butikerna hade rea och förlängda öppettider. Åkte ner till stan med Chija och Tanja där vi gick runt i butikerna och gick förbi matfestivalen som är i Västerås den här helgen. Igår kom Nicole till Västerås och vi promenerade ner till stan och åt i matfestivalen. Idag har jag jobbat som barnvakt under dagen och sen fått besök av Rafa och hennes kompis Sihem. Återigen fick det bli ett besök i matfestivalen där det beställdes kinamat och churros. På kvällen blev det en 2 timmars PW med Pakshan som avslutades med en middag hemma hos dem.

Melissa

Idag har jag fått besök av Murad och Esleman. På kvällen har vi varit bjudna hemma hos Shadi och Nawa på middag.

Middagsbjudning

Har haft min mamma och kusin Ayads familj på besök denna söndag. Lagade väldigt mycket mat, kyckling, ris, fasolia och sallad. Efter maten åkte vi till butiken Eko och sen åkte allihopa hem.

Laxsallad

Har varit på gymmet tidigt idag med Omid. Efter har jag haft besök av Christina och vi har hängt hemma hos mig och ätit nyttig middag för engångsskull.

Fredag

Har jobbat idag och sen tagit en långpromenad med Omid runt Djäkneberget.

Tisdag

Har varit i Uppsala idag efter jobbet med Sandra, Peyman och Jossra i Sävja på minnesstund. Passade på att besöka gamla jobbet också nu när man åkte dit en vardag.

Uppsala

Har varit i Uppsala idag igen, den här gången med Omid. Vi åt frukost hos mamma och en sen lunch hemma hos min kusin. Vi hann även besöka min morbror en kort stund. Efter åkte vi tillbaka till Västerås med Murad och vi åkte direkt till hamnen med Diana och Toto då det var så fint väder.

Imorgon åker jag till Uppsala igen och då ska jag följa med Jossra och Sandra på Peymans mosters minnesstund.