Uppsala

Tog med mig Diana till Uppsala idag. Vi gick runt på stan och åkte sedan till Jasmins 7 års kalas. Har hängt med mamma en stund och hunnit träffa Raneen också. Kom hem till Västerås för ca en timme sen och ska hänga med Omid en stund innan han drar imorgon till jobbet för ytterligare ett dygnspass.

Bio

Var på bio igår kväll med Perwin och såg filmen Girls Trip. Riktigt bra och så rolig!

Jag är gravid!

Jag är gravid! Och har varit det i 4 ½ månader. När vi var på vår USA resa så började jag misstänka att jag var gravid. Bad Hanna gå köpa ett test och tog testet hemma hos min farbror i Orlando och det visade sig vara positivt. Två dagar efter beskedet så började gravidsymptomen och jag spydde varje dag konstant i 5-6 veckor. Hamnade i sjukhuset i Orlando där jag var inlagd en hel natt. Där fick jag morfin för buksmärtorna och dropp för att få näring. Miami resan var ett rent av helvete för jag mådde så himla dåligt och allt jag åt kom ut lika fort. Fick tillbaks min aptit när jag kom till Sverige och började äntligen äta igen. Däremot klarade jag inte av att jobba då jag var illamående och spydde fortfarande 1-2 ggr/dag. Efter vecka 12 försvann illamåendet och jag har jobbat som vanligt. I vecka 13 fick vi se vår bebis på ultraljud då vi valde att göra KUB testet och det var så konstigt och mäktigt att se en liten människa röra sig inuti min kropp. Tack och lov har vi en frisk och livlig bebis inne i magen. Symptomen de senaste veckorna är att jag har sån otrolig ryggsmärta och falsk ischias och det enda som hjälper är att man är aktiv och promenerar. Snart ska vi gå på rutinultraljud och då ska vi få veta om vi väntar en pojke eller flicka. Vill att dessa månader ska gå fort för jag längtar verkligen till att få lära känna min bebis, och vet att Omid också längtar. Är så lyckligt lottad för jag har haft världens bästa stöd och fått så mycket hjälp av Omid. Han kommer verkligen bli världens bästa pappa ❤️

Graviditetstestet vi tog i Orlando, Florida den 7 juli 2017.

Bebis första skor av morbror Mohamed <3

9 månader

Möttes av rosor när jag kom hem idag från jobbet ❤️

Gymmet

Har haft en hemma dag med Omid då vi har hunnit kolla på två filmer. Vi passade även på att ta en runda till gymmet, där jag inte hade varit på fyra månader på grund av olika anledningar. Men det var skönt att få träna lite igen och nu hoppas jag på att det blir som en rutin igen.

Lax

Idag har jag haft en stor middagsbjudning för Omids föräldrar, hans bror och svägerska, min pappa och Murad. Lagade lax med potatis och skolans dillsås till fisk. Så gott! På kvällen åkte jag sen med Lana hem till Diana och Toto.

Jäzzy

Idag har min fina vän Jasmin kommit och besökt mig. Blir alltid så glad av att träffa henne. Vi åt i Garlic & Ginger som är en av Västerås bästa asiatiska restauranger. Imorgon kommer Mohamed, Rafa, Iman, Amany och deras mamma på besök.

Kulturnatten

Idag har mamma, Rafa och Murad kommit på besök. Efter åkte jag och hämtade Diana och vi tog en runda på stan då det är kulturnatten i Västerås.

Utbildningsdag

Har haft kompetensutvecklingsdag på jobbet där vi bland annat har varit på en föreläsning. Träffade Omid på stan under lunchen och åt i Subway innan jag åkte tillbaks till jobbet. På kvällen fick det bli en runda i Erikslund med Diana, Natalia och Tanja där vi åt sushi.

Safin

Har köpt denna fina klocka till min svärfar. Finns att beställa från www.safinmountain.se

En helg med Johainna

Har haft min bästa vän på besök från Göteborg under helgen. Johainna kom igår med tåget sent på kvällen och då åkte vi med Chija till Pinchos för en sen middag. Idag kom Nicole och höll oss sällskap och jag bjöd på arabisk brunch. Senare på dagen åkte vi hem till Chija och Johainna fick träffa tvillingarna. Självklart passade vi även på att fixa naglarna. Det är ett måste när vi ses! Nu har Johainna åkt vidare till Uppsala och jag ska städa lite och sen kolla på en serie.

Jensens bofhus

Har varit hemma från jobbet nu i en hel vecka, men ska tillbaks imorgon. Idag har jag och Omid passat på att luncha i Jensens bofhus och tagit en runda runt stan.

Uppsala

Har tagit med mina svärföräldrar till Uppsala idag hem till mina föräldrar. Vi åt middag och åkte sedan in till stan där vi turistade oss, bland annat vid slottet och Botaniska trädgården. Har bott i Uppsala hela mitt liv men aldrig varit i Botaniska trädgårdens växthus. Det var otroligt fint där och vi hade en trevlig dag.

Fredag

Har varit hemma från jobbet i några dagar då jag har behövt varva ner lite och bli frisk. Haft sån extrem huvudvärk i flera dagar som vägrar släppa. Idag har vi varit och ätit frukost i Ikea och senare hämtat Nina & Nova från förskolan.