Melissas kalas

Har spenderat helgen med Omids familj och igår firade vi Melissas 1 års dag med ett stort kalas.

Batoul

Har haft mamma och Rafa på besök idag. Vi testade den nya arabiska restaurangen Batoul här i Västerås. Det var riktigt gott!

Besök

Har haft besök idag av Jossra, Peyman och Christina. Innan var jag i Erikslund och shoppade lite presenter till Nina & Nova som fyller 2 år idag. Sen blev det lunch med Diana i favoritstället här i Västerås: Garlic & Ginger.

Ingen mer semester

Har varit hemma i Sverige nu i 5 dagar och har spenderat mycket tid med Omids familj och syskonbarn. Efter en lång och jobbig flygresa hem med försenade flyg så har jag behövt dessa dagar för att landa här hemma. Imorgon börjar jobbet igen och det är slut på semestern för den här gången.

Fort Lauderdale

Nu är vi i Fort Lauderdales flygplats i Miami och ska snart lämna det här landet och hoppa på flyget till London. Vi mellanlandar där och tar oss sedan vidare till Sverige. Efter 23 dagar i USA så har jag sån extrem hemlängtan.

Sola & bada...

...det är vad dessa dagar har bestått av. Och att vila en hel del på grund av den starka solen.

Dash

Idag har vi degat vid poolen en lång stund och nu på kvällen har vi tagit en långpromenad genom Collins Avenue. Vi kom fram till butiken Dash och där fick det bli lite shopping då jag ständigt följer Kardashians systrarna i sociala medier. Efter blev det sushi till middag innan hemgång tillbaks till hotellet.

The Raleigh

Nu är vi incheckade på hotellet The Raleigh. Otroligt bra läge med en jätte fin pool. Vi har mest hängt vid poolen hela dagen. Vi tog en kort promenad till stranden och kollade in området och handlade lite snacks till hotellrummet. Kl är strax 21 här i Miami och vi ska snart upp till rummet och sova och ladda inför en ny dag imorgon. Man blir helt slut efter att ha hängt under den starka solen hela dagen.

Miami

Nu är vi framme i Miami. Vår sista destination för den här resan. Vi kom hit en dag för tidigt så vi har checkat in på hotellet Fortune House ganska centralt. Vi fick ett eget penthouse här i våning 29. Så sjukt stort och fint. Vi har mest tagit det lugnt idag. Ätit i Vapiano och badat i hotellets pool. Imorgon checkar vi in på hotellet The Raleigh i Miami Beach där vi kommer bo i 6 nätter innan vi åker tillbaks till Sverige.

Kennedy Space Center

Igår besökte vi Kennedy Space Center och kollade på en massa raketer och fick en massa info om olika astronauter som varit uppe i rymden.

Shoppingdag

Idag har vi hängt i Florida mall och sen i Orlando outlets och shoppat en hel del.

Earls

Idag har jag tagit en promenad med pappa och Omid till områdets pool. Det var så varmt i vattnet. Efter åkte vi till restaurangen Earls och åt middag där. Så sjukt god mat! Efter hämtade vi efterrätt från The Cheesecake Factory och har precis provat den här hemma. Det måste ha varit den godaste cheesecaken någonsin. Kommer gå upp ca 10 kg efter den här resan 🔫 då man hela tiden testar ny mat.

Nu ska vi vila lite och sen åka till biografen och se Spiderman filmen.

Universal Studios

Idag har vi hängt i Universal Studios i Island of Adventures. Wow vilken upplevelse! Vi åkte så många karuseller och blev helt blöta av alla vattenattraktioner. Kände mig som 14 år igen. Vi besökte verkligen allt, Harry Potter världen, Superman, King Kong, Hulken och massa mer. Det fanns så mycket att göra så vi var där från kl 12 fram till kl 21.30. Vi kom hem för en stund sen och har precis ätit hemlevererad pizza. Nu är vi alla helt slut och ska strax sova.

4th of July

Igår firade vi 4th of July i Orlando, Florida. Dagen började med att jag och Omid spenderade 3 timmar i Orlando outlet butikerna och shoppade en hel del. På kvällen åkte vi till Disney Convention Center och kollade på alla fyrverkerier. Det var en grym show där. Området är skapat av Disney och det bor en massa människor där. Efter åkte vi till det finaste hotellet jag någonsin skådat, Four Season Resort, och åt mat där och tog en drink. Vi tog en promenad runt hotellet och kollade in området och alla fina pooler. Vi kom hem så sjukt sent och jag kommer inte ens ihåg hur jag kom upp till rummet då jag var så sjukt trött.

Nu har vi precis vaknat och ska strax åka till Universal Studios.

Crane Crest

Min farbrors hem. Här kommer vi bo fram till den 11 juli, sen åker vi till Miami.

Förlovning

Nu är vi framme i Orlando och hann precis till Hannas förlovningsfest. Är så glad att jag hann hit i tid.

Time to leave Atlanta

Det är dags att lämna Atlanta och hoppa på flyget till Orlando. Hannas förlovningsfest är ikväll kl 19 och vi landar kl 16.30. Det ska bli kul att få återvända till älskade Orlando.

World of Coca Cola

Efter Georgia Aquarium gick vi till World of Coca Cola som är ett stort museum som handlar om Coca Colas historia. Det var fri Coca Cola där och man såg hur amerikanerna blev helt galna i all gratis Cola. Jag har aldrig tyckt om det, men kände att det här var inget ställe man ville missa att se. Vi har nu vilat på hotellet, Hilton Atlanta och ska strax ta oss ut mot stan. Imorgon checkar vi ut och tar flyget mot Orlando, Florida.

Georgia Aquarium

Idag har vi spenderat dagen i Georgia Aquarium i Atlanta. Det är världens näst största akvarium. Vi gick även på deras delfin show.

Downtown

Idag har jag och Omid hängt själva en stund i Nashvilles stan som kallas Downtown. Där spelas det country musik i varje hörna och det finns en massa saker att göra för turister. Nu på kvällen har vi besökt en sista släkting till Omid. I natt hoppar vi på nattbussen till nästa destination: Atlanta.