Bebisbesök

Arian har haft besök av hans vänner idag, Céline, Adam och Younes. Rafa, Iman, Magdalena och Wafa kom hit runt 13 tiden idag, och vi lunchade tillsammans. Pastasallad. Vi mötte upp Kikki efter och promenerade till Glassverket utanför The Steam Hotel och hängde där en stund.

Uppsala

Kom till Uppsala igår och spenderade hela dagen på stan med mamma, Rafa, Iman, Arian och Younes. Vi lunchade i Sandy’s, gick runt i butikerna för att hitta klänning till ett bröllop, och fikade i Årummet. På kvällen åkte vi allihop hem till mamma. Vaknade för en stund sen och ska snart äta mammas frukost. Åker tillbaks till Västerås senare ikväll lagom till att Omid kommer hem från sin extremt långa arbetshelg.

Blöjor

Idag har vi bilat hem från Oslo till Västerås. Vi stannade på vägen i Oslo utanför två Kiwi butiker och rensade butikerna på blöjor. Vi fick totalt 22 paket för 850 svenska kronor. Så sjukt billigt! Allt är dyrare i Norge förutom blöjor då det pågår ett priskrig mellan butikerna, så många åker till Norge och köper med sig hem några paket. Paketen ska nu delas mellan Arian och Younes, så pojkarna har nu blöjor som räcker i ungefär ett halvår framåt 😂. Vi stannade till i Karlstad på vägen hem för att äta, och sen stannade vi i Örebro i 1,5 timme för amningsstopp och vi gick runt på stan och tog en fika.

Restaurant Fjord

Ikväll har vi ätit en 6 rättersmeny i en av Oslos finaste fisk-och skaldjursrestaurang. Restaurant Fjord har varit med i Michelin-guiden som rekommenderad restaurang i flera år. Och wow vilken smakupplevelse! Makrill, laxtartar, skatevinge, lysing, ostbricka och pannacotta med jordgubbssorbet. Allting smakade så sjukt gott och smälte i munnen. Mina favoriter var makrillen och den sista efterrätten.

Notan kom i en fiskburk.

Kryssning

Dag 2 i Oslo. Idag har vi checkat in på det nya hotellet, Radisson Blu, närmare stan. Vi har promenerat in till stan och ätit frukost i Joe and the Juice. Vi kollade in Oslos rådhus och sen gick vi ner till piren och hoppade på en kryssning som varade i 1,5 timme. Genom kryssningen fick vi se en massa av Oslos sevärdheter. Så himla fint! Nu är vi på hotellet och ska senare ikväll gå på finrestaurang.

Oslo, Norge

Vi har bilat ner till Oslo idag. Vi åkte hemifrån ca 11.30 och var utanför hotellet kl 18. Vi tog ett långt stopp på vägen i Karlstad. Vårat hotell ligger en bit utanför centrala Oslo så vi har promenerat hela vägen till Operahuset och till hamnen. Arkitekturen här på byggnandena är verkligen wow! De har så coola byggnader som är superfina att kolla på. Nu ska vi lägga oss. Helt slut efter idag. Imorgon ska vi till ett annat hotell lite närmare stan.

Öster Mälarstrand

Jasmin har varit här idag. Vi har spenderat dagen i Öster Mälarstrand, Västerås finaste ställe, där vi har ätit pizza och tagit en promenad vid hamnen.

Malvis

Har haft besök idag av Gulnar och Malva som ville komma och träffa Arian. Malva är en av mina nuvarande förskolebarn.

Torsdag

Har haft Johainna, Rickard och Nicole här idag. Vi lunchade i Kajens Café och sen umgåtts hemma. På kvällen har vi varit bjudna på middag hemma hos Sherzad och Nashmil.

Uppsala

Har spenderat dagen i Uppsala. Hade laserbehandling kl 13 på stan och efter åkte Rafa och lämnade hem Arian till min mamma. Då passade vi på att luncha i Ginndee med Iman och Younes. Efter åkte vi allihop till mamma och hängde där en stund. På kvällen skjutsade jag hem Iman och åkte sedan till Jasmin och hälsade på i en timme. Var tillbaks i Västerås strax innan midnatt.

VM final

Arians första VM-final! Han som vänt sig direkt till tvn denna månad så fort han hört fotbollsljudet 😂

Stockholm

Igår var vi i Stockholm och åt lunch i Amed kolgrill, så gott! Efter åkte vi till en klinik i Fruängen, mötte upp Wafa och Houssein, där Arian och Adam fick genomgå en omskärelse. Ingen trevlig upplevelse direkt! Tyckte det var super jobbigt, fast Arian bara var ledsen i 15-20 minuter. Vi åkte hem till Västerås och då kom min mamma och hjälpte till med Arian. På kvällen passade jag och Omid på att gå på bio, vi såg filmen Ocean’s 8. Riktigt bra! Idag har vi ätit frukost med mamma och sen lagade hon lunch till oss och mina svärföräldrar som kom på besök. Efter tog vi en promenad på stan, jag, mamma, pappa och Arian.

Talin

Vi har hängt med Awaz och Talin idag. Först hemma hos dem och sen hemma hos oss.

Personlig födelsetavla

Har beställt en tavla till Arian från Personlig Födelsetavla i hans födelseskala, 3300 g och 50 cm.

Morot

Den här kladdigheten alltså... mat överallt 😫

Finbesök

Idag har Dalal och Osama varit här på besök med Aisha, Karim och Leila. Alltid lika trevligt att få träffa dem! ❤️

Kusinkalas

Idag har Arian varit på sitt första kalas, hans kusin Novali har fyllt 3 år.

Moster

Idag har Rafa kommit förbi och vi tog en långpromenad med Arian.

7juli2017

För exakt ett år sen tog jag ett graviditetstest mitt i semestern i USA och fick veta då att jag var gravid med min skatt. Tänk att det har gått ett helt år och idag är min Arian 4 månader och 1 vecka. Den finaste gåvan man någonsin kan få. Min kärlek för honom är oändlig!

Bebisträff

Idag har jag hängt i Uppsala med Wafa, Magdalena och Iman. Vi har ätit frukost och fikat hemma hos Wafa med Arian, Céline, Adam och Younes. Efter blev det middag hos mamma och vila lite innan hemgång till Västerås.