Jag är gravid!

Jag är gravid! Och har varit det i 4 ½ månader. När vi var på vår USA resa så började jag misstänka att jag var gravid. Bad Hanna gå köpa ett test och tog testet hemma hos min farbror i Orlando och det visade sig vara positivt. Två dagar efter beskedet så började gravidsymptomen och jag spydde varje dag konstant i 5-6 veckor. Hamnade i sjukhuset i Orlando där jag var inlagd en hel natt. Där fick jag morfin för buksmärtorna och dropp för att få näring. Miami resan var ett rent av helvete för jag mådde så himla dåligt och allt jag åt kom ut lika fort. Fick tillbaks min aptit när jag kom till Sverige och började äntligen äta igen. Däremot klarade jag inte av att jobba då jag var illamående och spydde fortfarande 1-2 ggr/dag. Efter vecka 12 försvann illamåendet och jag har jobbat som vanligt. I vecka 13 fick vi se vår bebis på ultraljud då vi valde att göra KUB testet och det var så konstigt och mäktigt att se en liten människa röra sig inuti min kropp. Tack och lov har vi en frisk och livlig bebis inne i magen. Symptomen de senaste veckorna är att jag har sån otrolig ryggsmärta och falsk ischias och det enda som hjälper är att man är aktiv och promenerar. Snart ska vi gå på rutinultraljud och då ska vi få veta om vi väntar en pojke eller flicka. Vill att dessa månader ska gå fort för jag längtar verkligen till att få lära känna min bebis, och vet att Omid också längtar. Är så lyckligt lottad för jag har haft världens bästa stöd och fått så mycket hjälp av Omid. Han kommer verkligen bli världens bästa pappa ❤️

 

Graviditetstestet vi tog i Orlando, Florida den 7 juli 2017.

 
Bebis första skor av morbror Mohamed <3

Kommentarer
Postat av: Maggie Bergius

Grattis till bebisen! Vad roligt för er!

Svar: Tack så mycket :)
Safi Elmasri

2017-09-29 @ 14:28:59
URL: http://maggiesskafferi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis! När är beräknad förlossning? Är du orolig över förlossningen? Smärta/komplikationer?

Svar: Tack! Just nu är beräknad datum 8 mars, kan justeras vid rutinultraljudet som vi ska gå på snart. Självklart är man orolig över förlossningen, fast jag försöker att inte tänka på det. Jag kommer förbereda mig väl genom att börja på gravidyoga snart och gå på profylaxkurs när det närmar sig.
Safi Elmasri

2017-10-01 @ 23:05:02
Postat av: Anonym

Om det blir 8 mars så är det en fisk(stjärntecken).:D

Lycka till med yogan.

Svar: Tack så mycket!
Safi Elmasri

2017-10-03 @ 19:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0