28/9 - 09

Hej :) Jag kan äntligen skriva å ä & ö :D. Det var tydligen fel på datorn och inte på tangentbordet, därför det inte funkade innan, men nu är det fixat :).
Italienarna var som sagt på sight-seeing i Uppsala idag och kl 16.30 mötte vi upp de på stan och sen tog vi en vandring till Viking Lines kontor och bokade biljetter för en dagskryssning.
Jajamensan, vi ska åka till Finland på fredag över dagen. Vi ska åka till Mariehamn, vara där i några timmar och sen återvända tillbaks till Sverige med samma båt.
Jag fick checka av alla och se till att alla betalade för kryssningen. Vi ska vara 11 italienare och 6 svenskar på båten och det bästa är tax freen. Det kommer bli dunder!
När vi var klara så följde Nadia, Martina, Johanna och Lydia med mig och Silvia hem. Vi lagade pasta med Dolmio sås, käkade och tog det lugnt.



Vi begav oss sedan hem till Serri och satt där allihop inklusive hennes italienare Bianca. Drack kaffe, åt kakor och pratade lite om allt möjligt. Strax innan kl 22 gick jag och Silvia hem.





Nu är vi båda hemma efter vår snabba promenad hem genom regnet. Det bokstavligen talat spööööregnade och Silvia tyckte att det var skit jobbigt för just nu så är det tydligen 30 grader varmt i Milano så det var verkligen en omväxling för henne. Jag börjar tycka om henne mer och mer. Hon är faktiskt ganska lätt att prata med och hon är väldigt social och trevlig. Fett gullig, hon sa nyss att hon känner sig som hemma här och att hon är glad att hon får bo hemma hos mig och det värmer verkligen att hon känner så. Det viktigaste för mig är att hon känner sig bekväm hemma hos mig och jag uppskattar verkligen att hon gör det. Man vill ju liksom att de alla ska ha det bra för de är ju säkert lite osäkra på allt eftersom de är i ett helt annat land just nu utan sina nära och kära med sig. Eftersom jag själv vet hur det känns efter min resa i Milano i våras så vill jag självklart att Silvia ska ha det så bra som möjligt och det känns väldigt bra att hon trivs här.
Nu ska jag sluta skriva och gå och lägga mig. Vi ska vakna tidigt för kl 8 så ska jag lämna av Silvia i SPUNK innan jag beger mig till min egna skola.
Hoppas ni har haft en bra dag.
Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Visst är hon söt :)

2009-09-28 @ 23:19:10
URL: http://mariaingridmadeleine.blogg.se/
Postat av: Safi

Aa faktiskt.

Mycket snällare än vad jag förväntade mig :)

2009-09-28 @ 23:32:09
URL: http://safiis.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha, hon är dunder :D

2009-09-29 @ 19:42:47
URL: http://mariaingridmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0