26/6 - 09

Hej :) Idag har jag jobbat som jordgubbsförsäljare utanför hamburgarrestaurangen Dax bredvid IKEA. Det gick lite trögt ibörjan, men sen gick det igång med säljningen ganska hyfsat. Sålde ca 30 paket under dagen och jobbade från 10.30 - 18.30 och i slutet av dagen så fick jag betalt. Jordgubbsförsäljning är verkligen ett ensamt jobb och jag sysselsatte mig genom att läsa en bok. Jag måste läsa böcker under sommaren speciellt på kvällarna för jag har alltid svårt för att somna under sommarkvällarna och att läsa hjälper en hel del. Jag har läst ut en hel bok på 5 dagar och igår så började jag med en ny bok och idag så läste jag nästan ut den. Bara några sidor kvar, och efter den boken så tror jag att jag ska läsa den första svenska versionen av boken Twilight för att sedan fortsätta läsa resten av Twilight böckerna. Det är en bra sysselsättning iallafall när man sitter helt ensam i 8 timmar haha. Två gånger så fick jag besök av en och samma taxichaufför som kom och höll mig sällskap. Han pratade om jordgubbarna, IKEA och om hans upplevelser som taxichaufför. Han hade jobbat i 42 år och berättade en historia om några killar som tog en springnota. Det var roligt att höra och så berättade han om andra erfarenheter han hade haft i yrket. Han var väldigt social och trevlig, och det var kul att prata med han, för man hade verkligen ingen annan att prata med där, så jag uppskattade att han kom förbi och hälsade på mig en stund. När han hade ätit en massa gratis jordgubbar från mig så åkte han iväg och då kom Johanna och höll mig sällskap. Det kom fler kunder då haha den tjejen vet hur man ska locka till folk för att köpa jordgubbar :P Chefen kom vid halv 7, vi plockade upp och så skjutsade han oss till Gottsunda. Vi gick till Wafa och hälsade på henne. Hon har åkt nu till Libanon och ska vara där i mer än en månad. Sedan så gick vi hem till mig, lämnade grejerna jag hade med mig till jobbet, och sedan så begav vi oss till Gottsunda Centrum och åt i en fet kebabtallrik var i Burger Inn. När vi var mätta, tjocka och belåtna så gick vi hem till Jossra och satt där en stund och sedan gick jag hem. Ska duscha snart, och sen så ska jag nog gå och lägga mig för jag är skit trött. Det här blev verkligen ett långt inlägg så jag ska sluta skriva nu. Ni får ha det så bra och hoppas ni har fått en fin solbränna för det har jag verkligen fått haha. Här bjuder jag på bilder på färska jordgubbar :) Puss Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0