29/4 - 09

Dag 2 i Milano
Dagen bòrjade med att vi vaknade 6.30, fixade mig, och sen sè drog vi till skolan. Vi fick ta bussen dit och efter det tunnelbanan. Det som irriterar mig skit mycket àr att italienarna stressar sè mycket, och det pèverkar mig negativt. De springer òverallt "underground" och dè blir man sjàlv stressad.
Aya, nàr vi kom fram till skolan sè hade de en vàlkomstceremoni fòr oss och de bjòd oss pè croissanter och fika. Fika àr ett vàldigt fult ord pè italienska sè italienarna skrattar nàr de hòr oss nàmna ordet. Det betyder nàmligen fitta haha..
Efter vàlkomstceremonin sè fick vi gè pè vàrldens trèkigaste kemi lektion pè engelska och efter det sè fick vi gè pè ànnu en trèkig lektion, matte lektion pè italienska, och jag och Johanna fattade inte ett skit :P haha. Nàr vi hade gètt po vora tvp lektioner sè fick vi gè till "aulan" dàr en gammal gubbe sjòng fòr oss i tvè jàvligt lènga timmar. Det var typ som en mini konsert eller nègot liknande. Vi tràffade àven pè Jaccopo och Lorenzo (de var i Sverige fòrra èret) i skolan och det var kul att tràffa de igen. Nàr vi hade slutat sè tog vi tunnelbanan in till stan. Vi sèg the Duomo, det àr en mòtesplats hàr i Milano, som éhlens àr fòr oss i Uppsala. Duomo var jàtte stort och jàtte fint (bild finns nedan). Vi promenerade lite i stan, och dè stod vi utanfòr Prada och Louis Vuitton affàrerna, men vi hann inte gè in, men vi ska gòra det imorn dè vi ska shoppa hela eftermiddagen. Vi gick till McDonalds och kòpte take away food med oss. Nègot annorlunde de hade i McDonalds var pommes frites som àr friterade i lòk och ser ut som lòkringar. Hon i kassan gav mig fel pommes frites och nàr jag skulle byta sè ramlade nègra lòk friterade pommes frites i min pèse. Jag smakade de och de var faktiskt riktigt goda. Det àr kanske nègot som de i Sverige borde infòrskaffa.
Nàr vi hade handlat klart sè promenerade vi till en park, och pè vàgen sè sèg vi La Scala. Det àr ett kànt konserthus i Milano. Fin var den!! Tar kort pè den imorn om vi har vàgarna fòrbi.
Efter att vi hade àtit vèr McDonalds mat i parken sè èkte min vàrdtjej hem och pluggade och resten èkte till en bar (Todos a Cuba). Vi satt dàr faktiskt ett lèngt tag och nàr vi tròttnade sè èkte vi hem till Madeleines vàrdtjej och dàr vàntade vi pè att vèra vàrdfamiljer skulle komma och hàmta oss. Sen dess har jag bara varit hemma.
 Vi èt precis mat. Fòrlèt, men Italien mèste nog ha den àckligaste maten jag nègonsin har smakat. Idag sè èt vi gròt med OST!!! och ost omelett och sallad. Det enda goda var faktiskt salladen. Vem fan làgger ost i gròt, och tycker att det àr gott? Jag èt typ bara sallad och efterràtten som var fruktsallad (jordgubbar, àpplen och banan) fòr den var faktiskt god.
Det har regnat nàstan hela dagen idag, men imorn sè ska det bli fint vàder :D
Hàr bjuder jag pè bilder frèn dagen, enjoy..

Min utsikt frèn baksidan



Min utsikt frèn framsidan


Skolan







Pè vàg in till stan



The Duomo



Motorcyklar i rad


Pè vàg till en park








Baren








Bàsta chokladen i Milano

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0