29/9 - 09

Alarmet gick kl halv 7 imorse och jag var så trött så jag snoozade i en halvtimme innan jag tog mig själv i kragen och bokstavligen tvingade mig upp ur sängen. Fixade mig snabbt på en halvtimme och tog sen bussen med Silvia, Serri och Bianca ner till stan. Vi lämnade av Bianca och Silvia i skolan SPUNK och sedan begav vi oss till våran skola. Gick på alla mina lektioner och jag var så jävla trött, kändes hela tiden som om jag skulle somna när som helst. När skoldagen var över gick jag ner till stan med Jasmin Khalifa, fixade lite med Athenas present, och sen åkte jag hem till Jossra där Peyman var. Stannade där i ungefär en timme och relaxade lite. Hade saknat Jossra och hennes mamma Wajdan. Är typ där varje dag och så fort jag kom in så sa Jossras mamma till mig att det var länge sen hon såg mig. Jag ba ööh jag var här för tre dagar sen hahahaha :P Så förklarade jag för henne att jag var lite upptagen med italienarna och så, och innan jag gick så sa hon att jag måste komma igen snart (fast jag typ är där 7 dagar i veckan redan :P). HAHAHA hon är så sööt så man vill bara äta upp henne. Älskar henne :D
Efter besöket hos Jossra gick jag och Peyman hem till mig, hämtade lite saker, och sen tog vi bussen in till stan. Mötte upp alla svenskar och italienare och sen gick vi till restaurangen Rififi och åt. Alla italienare beställde typ samma sak, en margarita pizza haha lite komiskt :P och jag åt en pollo spinacci.
Här är lite bilder från våran kväll :)



Italienarnas Orlando Bloom/Häshishman :D










Det var trevligt med middagen med italienarna. När vi var klara så tog jag, Silvia, Chiara, Aman, Fransesco, Serri och Bianca bussen till Gottsunda. Sjukaste saken hände i bussen. Aman tappade bort sin mobil och gick fram till chauffören och frågade om någon hade lämnat in en mobil, och det hade ingen, och han var hundra procent säker på att han hade mobilen med sig in till bussen så Serri ringde hans mobil och först så var det upptaget men när hon försökte ringa igen så gick det signaler. Aman var längst bak i bussen och letade efter sin telefon, och när någon svarade på hans mobil så pratade han med personen i telefon som berättade att han har hittat en mobil. Jag och Serri som satt längst fram kunde höra när killen som hittade mobilen svarade i Amans mobil.

Killen: Hej, jag har hittat den här mobilen.
Aman: Hej, aa det är min mobil. Vart är du någonstans?
Killen: I bussen i akademiska sjukhuset.
Jag: Aman, killen som har din mobil sitter där framme.
Men Aman hörde inte vad jag sa, så jag repeterade samma sak igen.
Aman: Men jag sitter i bussen i akademiska sjukhuset nu.
Jag till Serri: Skitsamma, Aman hör inte, gå fram till killen och säg att mobilen tillhör Amans som sitter längst bak i bussen.
Serri går fram och tar mobilen från killen och tackar, och ger mobilen till Aman.
Aman gick sedan fram till killen och tackade och sånt, och sen kom han där vi satt och var helt nojig och nervös haha. Han hade riktig tur idag!
Fransesco: Good that you found your phone. If we were in Italy now it would be lost for a long time ago.

Aja, han hade riktig tur den där Aman i alla fall. När vi kom fram till Gottsunda så gick vi alla hem till var o sig, och Chiara följde med mig hem (tjejen jag bodde hos när jag var i Milano). Vi var hemma en stund och sen träffade vi allihop igen som tog bussen in till Gottsunda tillsammans. Vi tog en kort promenad runt Gottsunda och sen väntade vi på Chiaras skjuts hem utanför Gottsunda Centrum. När Chiaras skjuts kom så gick jag och Silvia hem till mig, duschade och förberedde oss inför läggdags. Silvia sover redan, och jag tänkte bara blogga lite innan jag går och lägger mig. Nu har ni fått en väldigt lååångt inlägg med en massa bilder också, så det får räcka för idag. Hoppas ni haft en bra dag. Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Jossra

HAHA fan va gullig :D

2009-09-30 @ 18:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0