30/9 - 09

Vaknade runt 9 idag och gick runt i huset som en zombie. Missade bussen vi skulle ta på grund av min tröghet, men som tur var så hann jag precis till skolan i rätt tid. Gick på alla mina lektioner och sen gick vi och mötte italienarna i G-huset i skolan där de satt i ett rum och chillade. Satt med dom en stund och sen började vi röra oss mot Fyrisshov.



Väl framme i Fyrisshov så gick vi till bowlingshallen och bowlade allihop tillsammans. Lyckades slå minst en STRIKE :D :D Skööön! Vi spelade en och en halv runda och sen var tiden slut. Jordan (vår italienska lärare) sa att hon hade en överraskning för oss svenskar och att vi skulle möta henne och italienarna i Musikens hus kl 18.
















Vi tog bussen in till stan, och Johanna och Nadia diskuterade om de skulle följa med italienarna till Stockholm imorn eller inte. Jag sa ganska snabbt att jag inte skulle följa med på grund av viktiga lektioner som jag har imorn.

Johanna: Jag har bara två lektioner imorgon och jag vill verkligen följa med italienarna till Stockholm imorn.
Jag: Vad är det för lektioner?
Johanna: Det är italienska och Jordan skulle inte bry sig om jag kommer eller inte, och så har vi psykologi där vi kollar på en skit bra film och jag vill inte missa filmen.
Jag: Butterfly effect, visst?
Johanna: Aa, den är skit bra!
Nadia: Är inte det en skräck film?
Johanna: Nej, det är en psykologisk film.
Nadia: Visst är det den med Ashton Kutcher?
Johanna: NADIA, DU GÅR I SAMMA PSYKOLOGI LEKTION SOM MIG.
Nadia: Oj juste hahahaha. Safi, du MÅSTE skriva om det här i din blogg.

Jag dog av skratt. Hur korkad får man vara egentligen? Nadia har verkligen världens sämstaste minne.

Vi gick av bussen i stan och begav oss mot Viking Lines kontor och fixade lite med de sista biljetterna inför kryssningen på fredag till Finland.

Strax innan kl 18 så gick vi mot Musikens hus, längst upp, och satt där en stund och väntade på att Jordan skulle hämta upp oss.






Vi mötte upp Jordan, och gick till SPUNK där vi fick en gullig överraskning. Italienarna ville nämligen umgås med oss en heldag, bara vi, så de hade lagat middag för oss så att vi kunde äta tillsammans allihop. De hade lagat carbonara och pasta med pesto och efterätten bestod av tiramisu, en italiensk godsak. Vi tog det lugnt och senare mot kvällen så tittade vi på en massa bilder från utbytesresorna mellan Milano och Uppsala.












Vi tog bussen hem 21.15, handlade lite inför min diet som jag börjar med imorn, och sen gick vi hem till mig, jag och Slivia. Silvia ligger och sover nu, och jag ska snart gå och lägga mig. Imorn så ska alla italienarna åka till Stockholm men jag ska inte följa med på grund av viktiga lektioner och på grund av något annat. De kmr troligen hem runt 20, 21 och då ska jag hämta upp Silvia från centralstationen. Madeleine ska också sova hos mig imorgon kväll, så det kommer vara fullt här, haha men kul kommer det bli.
Nu ska jag sluta skriva!
Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAaaaaaaaaaaaaahhhhhaaaaaaa

2009-10-01 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0