(F) 19/3 - 09

Dagen började med att jag och Angela vaknade halv 7 på morgonen, åt frukost och åkte sedan till skolan. Skoldagen började med att vi hade en kort välkomstceremoni med rektorn i miniaulan, och sedan så gick vi till cafeterian i skolan och fikade. Efter fika stunden så gick vi runt i skolan och visade alla italienare vart allting låg och hur skolan ser ut, och sedan så hade vi en gemensam lektion med italienarna där vi fick mer information om vad vi skulle göra under helgen. Skippade alla lektioner idag för att kunna umgås med italienarna, och gjorde därför inte mitt rättskunskaps prov. Jag hade ändå inte pluggat något så det var lika bra det, men ska få göra det nästa vecka istället. Efter den gemensamma lektionen så åt vi lunch och umgicks sedan alla tillsammans i cafeterian i skolan. Rung 14 tiden så började vi röra oss från skolan för att vi skulle på sight- seeing i Uppsala. Vi visade italienarna universitetet, domkyrkan, fyrisån, musikens hus och stan. Kl 18 så gick vi alla till Rififi och åt middag tillsammans.

Innan vi gick på sight-seeing så kom min italienare Angela fram till mig och sa att hon inte trivdes och att hon hellre ville bo hos hennes kompis för att hon kände sig mer bekväm med att ha en italiensk pratande runt omkring sig. Hennes kompis Franscesca bor hemma hos SerriSerri har nu två italienare som bor hemma hos henne, och jag har ingen italienare hemma hos mig längre och det tycker jag faktiskt är helt okej :) Det känns på sätt och vis bättre, och jag slipper prata engelska hela tiden. Samma sak hände Adi, hans italienare Andrea (en kille) ville också bo hos sin kompis, så jag och Adi blev dumpade idag av våra kära italienare men vi får självklart åka ändå till Italien. Vi åker till Italien den 28 april och kommer tillbaks den 5 maj. LÄNGTAR !!

Här bjuder jag på bilder från våran dag med italienarna :)




Svenskarna och italienarna på sight-seeing i Uppsala.





Sight-seeing i domkyrkan.



Vi åt en gemensam middag i restaurangen Rififi.







Kommentarer
Postat av: Madde

MIN ÄLSKLING!

JAG DÖR FÖR MIN MAN <3<3

(Både Sebastian & Mr. Marco haha)

2009-03-20 @ 06:25:29
URL: http://mariaingridmadeleine.blogg.se/
Postat av: Safi

Madde: HAHA lägg in en stöt idag :P

"Du har fina bröst" !! HAHAHA

2009-03-20 @ 06:45:00
URL: http://safiis.blogg.se/
Postat av: Athena

Hon ba marco:P de är MATTEOO SOM ÄR EN DRÖÖÖÖÖMM



Marco e ba jävligt rolig:P hahahaha

btw börja kalla honom gigi

2009-03-20 @ 12:53:34
Postat av: serri

HAHAHAAHAH MATTEEEOO

2009-03-20 @ 14:39:08
URL: http://nejad.blogg.se/
Postat av: Safi

Athena: HAHA Matteo är paxad till Serri så glöm bort honom Athena :P

Vi kallade Marco för Gigi hela dagen idag i Sthlm och han var inte så glad :P

2009-03-20 @ 17:57:37
URL: http://safiis.blogg.se/
Postat av: Safi

Serri: Ikväll så kmr det hända grejer :P

2009-03-20 @ 17:57:52
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0