15/8 - 09

Det blev ingen The Voice idag. Synd för jag ville verkligen åka dit, men åker dit nästa år istället. Åkte till Husby idag istället. Yeliz åkte dit igår för att hälsa på hennes familj som bor där, och jag ville verkligen inte vara hemma idag så jag ville också åka dit. Det var första gången jag åkte till Stockholm helt själv och verkligen första gången jag tog tunnelbanan helt ensam. Jag vart så nojig över att jag skulle tappa bort mig men när jag klev av tåget så hittade jag ganska snabbt till T-banan. För att komma till Husby så var jag tvungen att byta T-bana i Fridhelmsplan och jag hade ingen aning om vilken tunnelbana som åkte dit. Jag visste att jag var på rätt linje och så hoppade jag bara på första tunnelbanan som kom och hoppades på att den skulle ta mig till Fridhelmsplan och det gjorde den. Jag gick av där och åter igen så hade jag problem med att hitta tunnelbanan till Akalla eftersom den låg på en helt annan linje så jag fick fråga en snäll tjej som hjälpte mig. Efter två timmars osäkerhet så var jag äntligen framme i Husby och därifrån kunde jag vägen hem till Yeliz föräldrar utan problem. Har vart där några gånger innan och jag har ett väldigt bra lokalsinne :) Jag är helt överlycklig för att jag klarade av att åka dit på egen hand utan någon hjälp nästan :D

När jag kom fram så satt jag en stund med Yeliz mamma och Melissa. Sedan promenerade jag, Melissa och Sefika till Husby Centrum och handlade lite småsaker. När vi återvände så satt vi för det mesta inomhus och fler av Yeliz släktingar kom förbi. Runt kl 20 så åkte jag hem med sällskap av Yeliz och Melissa. Kom hem och hämtade en sak till Yeliz och sen gick jag ner till Sun Video och var där med de en stund.

Hela den här dagen har för det mesta tillbringats i Stockholm och det var skönt för jag behöver såna här dagar ibland, då man bara försvinner från Uppsala för en dag.
Madeleine kom tillbaks idag från Turkiet så henne ska jag träffa imorn :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0