Årsresumé 2010


Det var mycket festande under januari månad. Var på en arabisk förlovningsfest och på ett arabiskt bröllop. Firade Rimas och Kristinas födelsedag och två helger därefter firades Madeleine och Jasmin.









Februari var en tråkig månad. Ingenting roligt hände förutom att Raed och Amira förlovade sig.


Jonas flyttade in till våningen under och sen dess har jag träffat honom varje dag. Fick hem min studentklänning från Stylebystars. Följde med Madeleine för första gången på en av hennes alla unit-möten för Marykay.




Månaden började med ett besök i Firman och i mitten av månaden gick jag på ytterligare ett bröllop.



Började månaden med att färga håret mörkare. Favorit kusin gifte sig den 14 maj och den 20 maj hade jag min studentskiva i Göteborgs Nation och det var en av de bästa kvällarna i mitt liv. Blev utvald till Klassens klar i förtid. Dagarna innan studenten ordnade vi tjejer upp en grillkväll ute på landet hos Madeleine.









Jag tog STUDENTEN den 4 juni. En dag jag aldrig kommer glömma! Det började med att vi sprang ut från skolan och sen åkte vi flak runt stan. Studentkvällen avslutades i BJ. Efter studenten hade jag ett långt sommarlov framför mig med en massa roligheter. Jag och Jossra vann vår första chokladask på ett tivoli. Tog mitt första kliv in i vuxenlivet och skrev in mig på arbetsförmedlingen. Spenderade mycket av sommaren med Jasmin och vi hittade på en hel del roliga saker. Min Jonas åkte bort i tre månader till Palestina och det var det jobbigaste jag varit med om i år. Sommarjobbade i tre dagar som jordgubbsförsäljare i Gimo och Öregrund och konstigt nog besökte jag bara Graneberg en enda gång under hela sommarlovet.














Under Juli månad gjorde jag riskutbildningen och VM visades på tv och det blev mycket tittande på matcherna.  Hade besöksrekord i bloggen. Wafas födelsedag firades med middag i Dragon Palace och en dag senare föddes världens finaste Maya. Vi ordnade en överraskningsfest för Amelie. I slutet av månaden tog jag med Hamode till Björklinge och spenderade en hel dag hemma hos Madeleine.









Augusti månad började med att tre dagar spenderades i Uppsala Reggae Festivalen. Länk till Dag 1, Dag 2 och Dag 3. Medan alla andra började i skolan så satt jag hemma arbetslös. Spenderade mycket av tiden med Ghada och barnen under dagen.










Körde halkbanan i början av september och fick mitt första riktiga jobb som personlig assistent. Kulturnatten firades hemma hos Athena. Arbetade som valförättare under valdagen och i slutet av månaden ordnade jag upp en tacoskväll hemma hos mig samtidigt som jag var barnvakt till Adham.




Athenas 19års dag firades i början av oktober med middag och fest. Var på bröllop i Solna med stora släkten och några dagar efter fick jag heltid som personlig assistent. Fyllde 20 år och firade mig med de närmaste vännerna.









Tröttnade på att jobba heltid som personlig assistent eftersom jag knappt hade någon fritid. Gjorde det enkelt för mig och fixade jobb till Jasmin och sen dess har vi båda haft deltid. Firade eid med släkten, annars hände inte så mycket annat under november.







Inte mycket hände under sista månaden år 2010 för jag jobbade hela tiden. Var och tittade på Hamodes första luciatåg. Hade julbak med Jasmin på jobbet och avslutade året med en utgång i Saluhallen. Firade inte det nya året på grund av att jag var så trött efter att ha jobbat alldeles för mycket.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0