Förenade arabemiraterna

Kan inte fatta att jag ska resa idag till Förenade arabemiraterna. Har längtat att åka tillbaka sen jag var där sist för 6,5 år sen.



Ett inlägg jag skrev 20 december 2008 om min senaste resa till Dubai.
Det är så kul att läsa gamla inlägg och se hur man utvecklas med sitt skrivande.

År 2004 så reste jag, Mohamed och min pappa till förenade Arabemiraterna och var där i 40 dagar. Det var typ de bästa dagarna i mitt liv. Vi bodde i Abu Dhabi hos min pappas kusin Yasser och hans fru Nisrin. Vi var typ aldrig hemma. En vanlig dag så sov vi till kl 17, vaknade, fixade oss och sen så gick vi ut. Vi var bokstavligen ute hela natten. Antingen så satt vi på något café och rökte vattenpipa eller så gick vi till något shopping mall. Deras shopping mall är enorma och det finns allt möjligt att köpa och det är billigt också. Om vi inte var på ett café eller shopping mall så gick vi på bio, på någon konsert , fikade eller åt ute, eller så åkte vi till havet och badade. Vi kom hem runt 4, 5 och la oss runt 7, 8 på morgonen och sov till kl 17 nästa dag. Det var helt underbart där. Sista veckan så åkte vi till Dubai, där gick vi på en konsert på något känt ställe som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Vi gick även till havet och badade där. Vattnet där är så rent jämfört med hur äckligt det är här i Sverige. Vi spenderade även mycket tid i en stad som heter Al Ain för att vi hade många släktingar där. Jag skulle lätt kunna rekommendera till folk att åka dit. Det är så jävla fint där och det finns så många fina ställen att besöka.

Kommer sakna mina vänner och min familj <3 <3
Ska göra mitt bästa med att uppdatera!


Kommentarer
Postat av: amar

asså shitt va fint de e förlåt att jag svär!!

2011-02-04 @ 15:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0