20/12 - 08

Jag vill åka utomlands till något jätte varmt land. Har tröttnat på att vara i Sverige just nu :/

År 2004 så reste jag, Mohamed och min pappa till förenade Arabemiraterna och var där i 40 dagar. Det var typ de bästa dagarna i mitt liv. Vi bodde i Abu Dhabi hos min pappas kusin Yasser och hans fru Nisrin. Vi var typ aldrig hemma. En vanlig dag så sov vi till kl 17, vaknade, fixade oss och sen så gick vi ut. Vi var bokstavligen ute hela natten. Antingen så satt vi på något café och rökte vattenpipa eller så gick vi till något shopping mall. Deras shopping mall är enorma och det finns allt möjligt att köpa och det är billigt också. Om vi inte var på ett café eller shopping mall så gick vi på bio, på någon konsert , fikade eller åt ute, eller så åkte vi till havet och badade. Vi kom hem runt 4, 5 och la oss runt 7, 8 på morgonen och sov till kl 17 nästa dag. Det var helt underbart där. Sista veckan så åkte vi till Dubai, där gick vi på en konsert på något känt ställe som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Vi gick även till havet och badade där. Vattnet där är så rent jämfört med hur äckligt det är här i Sverige. Vi spenderade även mycket tid i en stad som heter Al Ain för att vi hade många släktingar där. Jag skulle lätt kunna rekommendera till folk att åka dit. Det är så jävla fint där och det finns så många fina ställen att besöka.

 

År 2005 så åkte jag till Egypten och Palestina med min familj förutom min pappa som stannade kvar i Sverige. Vi var i Palestina i 40 dagar och i Egypten i en vecka ungefär. Vi tog flyget till Kairo och så åkte vi bil till min moster Bassema som bor nära gränsen i Palestina. Det tog 7 timmar !! Vi sov över hos min moster, och nästa dag så åkte vi till gränsen. Det tog 11 fucking timmar att gå igenom en sträcka på 50 meter. Judarna där var riktiga horungar. När vi kom igenom gränsen så åkte vi till min mormor och hälsade på och sedan så åkte vi dit min farmor bor. Där min farmor bor så har vi en egen släkt gård och vi har byggt ett eget hus där så det är där vi bor när vi brukar åka till Palestina. Alla mina farbröder bor också i samma gård. Det är vår släkts mark så ingen annan får bo där. Det var skit tråkigt där så vi bodde typ hos min mormor istället, som bara bor 30 minuter från där vi bodde egentligen. Hos min mormor så fanns det fler svenskar så det var roligare att vara där.
När vi åkte till Egypten så bodde vi hos min morbrors fru i Kairo. Vi hann göra ganska mycket den veckan. Vi gick till Magic Land, Dream Land och så kollade vi på pyramiderna också. Det finns McDonalds i Kairo så vi åt där typ varje dag :P Jag åkte även med en kusin till ett shopping mall och shoppade en hel del kläder och smycken. Sista dagen så bodde vi på ett hotell eftersom flyget skulle blir försenat med ett dygn.
Det var helt okej att vara i Palestina förutom att alla snackade så mycket skit om allt och alla. I Egypten däremot så var det skit kul. Jag skulle jätte gärna vilja åka dit igen :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0