Kejsarsnitt

Idag har hela förmiddagen spenderats i förlossningen. Vi åkte dit endast för att kolla med ultraljud hur bebisen ligger. Han låg som anat med rumpan neråt och vi fick tid direkt för ett vändningsförsök då jag anses vara för långt gången. Det var det brutalaste jag har varit med om någonsin. Efter insättning av bricanyl så försökte tre olika läkare vända på honom och han VÄGRADE. Var helt slut av all smärta och de konstaterade att vändningsförsöket misslyckades. Efter fick vi diskutera med en läkare riskerna med att föda med rumpan ut först. Det var för många risker att föda så som förstföderska så det får bli ett planerat kejsarsnitt istället. Vi gick ut därifrån med ett datum. Nu är det bestämt att Arian kommer den 1 mars. Visst är jag glad över att få honom lite tidigare men vill verkligen föda vanligt egentligen. Det här blev inte alls som jag hade väntat mig och har varit väldigt ledsen hela dagen, men vet samtidigt att det inte finns något annat val. Oavsett så ska han ut och hellre att det sker på ett säkert sätt än att något dåligt ska råka hända. Så om 15 dagar får jag träffa min bebis! 💙

(null)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, själv skulle jag vilja föda med kejsarsnitt. Är förlossningsrädd. Även om det också är lite skrämmande med kejsarsnitt. Hoppas allt går bra.

Så han kommer bli en fisk alltså, då var det fastställt :D Det är mitt favoritstjärntecken.

Svar: Jo det blir en fisk haha. Alla som kommenterar blir anonyma så kan inte se vem du är. Hoppas allt går bra för dig med!
Safi Elmasri

2018-02-15 @ 23:54:59
Postat av: Anonym

Är inte gravid om det nu lät så, men när jag tänker på det så tänker jag så. Tack.

Vi känner inte varandra. En som läser din blogg ibland bara :)

Svar: Okej all lycka till dig sen när det är din tur :) och var inte rädd, oavsett så kommer det gå bra :)
Safi Elmasri

2018-02-16 @ 00:08:29
Postat av: Anonym

Ja, om det blir det. Tack. Jo, det brukar ju gå bra, det är mest i stundens hetta, själva förlossningen, värkarna osv som känns läskigt.

Tänk positivt, du slipper fölossningssmärtan, att spricka osv. Plus man ska vara glad att alternativen finns. Tänk förr i tiden när det inte fanns och kvinnor var tvungna att föda när barnet låg upp och ner.

2018-02-16 @ 00:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0