Trygghetsbesiktning

Började min praktik idag och det gick jättebra! 36 barn i en och samma avdelning så det kommer ta lite tid innan jag lär mig alla namn.
 
Efter VFU:n plockade jag upp Johainna och vi åkte till boländerna för att trygghetsbesikta min bil. Fick inga bra nyheter där. Bilen kommer definitivt inte klara besiktningen och jag behöver betala minst 2200:- för att åtgärda felen. Vet inte riktigt än hur jag ska göra, för jag behöver lämna bilen i verkstaden i två dagar, och just nu är jag för beroende av bilen för att kunna lämna ifrån mig den, med tanke på att jag måste åka till VFU:n varje dag och kan inte förlita mig på att jag fixar skjuts de dagarna. I slutändan kommer jag nog besikta den ändå och få göra om den en månad därefter. Då har jag mer tid på mig att fixa felen.
 
Efter åkte vi hem till Sabina och hälsade på en stund. Kom hem för en stund sen och ska snart börja skriva på min individuella studieplan inför praktiken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0