Korv i ugn de lux

Dalals begäran lägger jag ut receptet nu på min favoritmaträtt. Har oftast den här maträtten med mig till skolan som matlåda. Den är snabb och enkel att tillaga och det är så jävla gott! Det är kycklingkorv fylld med tomat, ost och senap på en bädd av lök och grädde.
 
Ingredienser
 
1 st kycklingkorvsring (funkar också bra med falukorv)
1 st tomatskiva mellan varje korvskiva
1 st ostskiva mellan varje korvskiva
1 tsk senap mellan varje korvskiva
1 st gul lök i skivor
1 paket matlagningsgrädde
 
Gör så här
 
1. Skär skivor runt om hela korven, men inte ända ner i botten. Lägg den i en ugnsform.
 
2. Lägg tomat, ost och senap mellan varje skiva.
 
3. Skär löken i fina skivor och lägg dem i formen runt om korven och häll på grädden. Salta och peppra lite lätt och ta sedan in formen i ugnen i ca 15 min i 225 grader. Serveras med potatis eller potatismos.
 

Kommentarer
Postat av: Dalal

Tack hjärtat! Har väntat på receptet, du är underbar!
Saknar dig!

2012-07-16 @ 01:17:56
URL: http://Dalalfaraj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0