Blondie

Nu är det väl dags med en uppdatering (för Madeleines skull). De senaste två dagarna har jag arbetat i Västra Stenhagens förskola, i en förskola jag tidigare arbetat i, och det var roligt att få träffa alla barn igen. De äldre barnen kom ihåg mig fast min långa frånvaro i två månader.

En av mina favoriter blev så glad och skrek:
- Jag visste att du skulle komma tillbaks någon dag.

Det är en av alla hundra saker som jag älskar med detta jobb, när ett barn kommer ihåg en och blir jätteglad.

Igår efter jobbet var jag med Johainna hemma hos mig och åt dolmar.

Imorgon ska jag arbeta i Täljstenens förskola och då får jag lära känna nya barn. Det var egentligen Jossra som skulle få jobba där, men något kom i vägen så hon gav uppdraget som vikarie till mig istället.

Efter jobbet idag gick jag förbi Ghada en stund som är jättesjuk. Höll koll på barnen i väntan på att min syster skulle komma. Nu är hon där och ska övernatta där, och det innebär att jag har rummet alldeles för mig själv ikväll. Sover alltid som bäst då!

Vaknade 5.30 idag så jag kommer lägga mig när som helst. Ska börja läsa en ny bok som jag köpte igår från Ica Maxi. Blondie heter den och är en självbiografi om författaren Birgitta Andersson som arbetade som prostituerad och var en grov kriminell under hennes uppväxt. Hon skriver om hur hon blev våldtagen när hon var ett litet barn och om hur hennes liv har varit när hon bott på olika mentalsjukhus, ungdomsvårdsskolor, flickhem och fängelser.

Älskar att läsa självbiografier och tror denna kommer vara en riktigt bra bok.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Woho taack <3 Du borde läsa böckerna av Berny Pålsson! Dem är riktigt hemska, men jättebra! Den förta heter vinklippt ängel och den andra känn pulsen slå! Rekomenderas! :)

2011-06-15 @ 20:35:04
Postat av: Safi

Okej ska kolla upp de böckerna :)

2011-06-20 @ 21:19:17
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0