Bordertown

Min dag började med att Jossra väckte mig klockan tolv och några timmar senare gick vi hem till Wafa och var där en stund. Återvände hem och lagade tacos för två familjer, våran och till grannens (min kusin som bor en våning under) familj. Tog en kort promenad med mamma till mataffären och senare på kvällen tog jag en promenad med Wafa. Nu på natten har jag betalat lite räkningar, fixat min garderob som verkligen behövdes sorteras och tittat på filmen Bordertown med Jennifer Lopez. Det är en verklighetsbaserad film som handlar om kvinnor som blir våldtagna och mördas i staden Juárez och regeringen och myndigheterna gör allt för att nyheten inte ska läckas till andra länder. Filmen var verkligen jättebra och kan lätt rekommendera er att se den ifall ni tycker om verklighetsbaserade filmer :)



Kommentarer
Postat av: Michelle J

Ååå det kanske är något för mig.. Är den ny?

2011-07-27 @ 19:31:24
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Safi

Nej från 2006 :)

2011-07-29 @ 14:18:52
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0