Världsförälder

Har länge funderat på att bli världsförälder för Unicef men har väntat tills jag har det bra ekonomiskt och nu känner jag att det är rätt tid för det.

Som världsförälder för Unicef hjälper man alla fattiga och sjuka barn i hela världen. De håller sig inte till bara ett specifikt land och det tycker jag är väldigt bra. 

Efter jag har postat svarskuvertet så kommer jag officiellt vara en världsförälder!
Det tycker jag alla borde vara.



Ger du 100 kr i månaden under ett år räcker det t.ex. till att låta fyra flickor gå i skolan under ett helt år.

Ger du 100 kr i månaden under ett år räcker det t.ex. till att vaccinera sex barn mot de sex vanligaste dödliga sjukdomarna.

Ger du 100 kr i månaden under ett år räcker det t.ex. till att utbilda tjugotvå ungdomsledare i hur man skyddar sig mot hiv/aids.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Fint av dig! <3

2011-02-27 @ 16:27:21
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Safi

Tack <3

2011-02-27 @ 18:47:29
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0