Valdagen är över!

Jobbade hela dagen igår som valförrättare. Det var roligt att se att så många kom och röstade. Det var 1/4 del som hade förtidsröstat och såg till att alla i min släkt kom och röstade. Var riktigt jobbig mot några men jag fick hjälp av min morbror också. Jag tycker att rösta är viktigt. Att man är aktiv. Det handlar om ens framtid och man kan inte förvänta sig att ens favoritparti ska vinna om man inte gör något åt saken.

Jossra kom till vallokalen klockan 20 och då började vi alla räkna rösterna. Det var ca 500 röster på Socialdemokraterna, ca 65 på Moderaterna och 35 på Sverigedemokraterna. Vilken skam! Varför bor folk som röstar på Sverigedemokraterna i Gottsunda, ett område som för det mesta är bosatt av invandrare? Nu har de fått ca 20 mandat i riksdagen och jag hoppas att alla som röstade på rasistpartiet ångrar sig. Vi blev klara med all rösträknande runt 1 på natten och då var det bara att gå hem och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0