Eat Pray Love

Under arbetstiden har vi ganska mycket fri-tid där vi kan göra vad fan vi vill, bara vi har koll på brukaren. Om jag inte tittar på tv under den tiden brukar jag oftast läsa tidningen, lösa soduku eller läsa böcker.

Just nu läser jag Eat Pray Love av Elizabeth Gilbert och det är en självbiografi om hennes liv under det året hon reste till Italien, Indien och Indonesien för att finna lyckan, kärleken och meningen med livet. Hon är en väldigt bra författare och kan verkligen få en att fundera på saker som man inte har tänkt på tidigare.

Såg filmen när jag hade kommit halvvägs i boken och jag tyckte mycket mer om boken. Tror inte man riktigt kan uppskatta budskapet filmen har om man inte har läst boken - för man får en bättre bild av det hela när man läser boken än tittar på filmen. Filmen var inte så bra helt enkelt, enligt mig iallafall.

Tror jag blir klar med boken idag och då ska Madeleine få låna den :)


 



Eat Pray Love - Trailer

Kommentarer
Postat av: Madde

Jaaaa :-D

2010-11-24 @ 11:17:26
URL: http://llusen.blogg.se/
Postat av: Michelle

Åh :) jag köpte filmen på Bali.. men nu blir jag nog tvungen att köpa boken också haha!

2010-11-24 @ 17:57:48
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Safi

Michelle: Boken är mycket mycket bättre än filmen, så den måste du läsa. Du kan låna boken från mig efter Madeleine är klar med den :)

2010-11-24 @ 20:08:48
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0