Hungerkänslan är borta!

Jag har glömt bort att berätta att vi är klara med dieterna vi utförde under vårt projektarbete. Vi testade först Viktväktarnas diet och sedan GI-metoden. Om det är någon diet jag föredrar att man ska börja med så är det viktväktarna där man kan äta vad man vill, men inte hur mycket man vill. Under den dieten håller man bättre reda på vad som är tillåtet att äta och förbjudet. Ett plus är points-systemet. GI-metoden var bara allmänt jobbig. Skönt att vi är klara. Inga mer dieter för oss (inte för Madeleine och Johanna i alla fall).

Själv har jag tagit ett piller varje dag i en vecka som gör att jag inte blir hungrig alls. Hunger-känslan har jag alltså inte känt alls på sju dagar. Jag kan bli sugen på att äta något, men känner inte hungern. Under fyra dagar gick jag ner ett kilo, och nu kanske jag gått ner ett till. Har tabletter så att det räcker för två veckor till. Saknar min gamla vikt som jag hade mellan 13-18 års åldern. På sistonde har jag gått upp några kilo, och det är inget jag är glad över. Det började under sommaren då jag åt ute varje dag efter jobbet, och sen fortsatte jag bara gå upp i vikt under loven av all skräpmat. Men nu, med dessa tabletter (som jag inte ens vet vad de heter) blir jag äcklad av allt som har med skräpmat att göra. Första dagen fick jag kramper på ryggen och magen och andra dagen hade jag extrem huvudvärk, men annars har jag inte upplevt några bieffekter. Lite synd att jag inte vet vad de heter för jag skulle gärna vill läsa mer om dom. De funkar i alla fall utan att jag behöver träna eller äta rätt, och det är det viktigaste. Skulle vilja gå ner minst 4 kilo, och för första gången tror jag faktiskt att jag kommer lyckas :)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Du är bara knäpp lilla hjärtegullet. Sluta upp med dedär pillerna... Det är läskigt... :(

2010-03-07 @ 15:15:06
URL: http://madeleinehallberg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Blir sugen på att börja haha, hur fick du dem då? Står det inget på pillret? :)

2010-03-08 @ 18:07:56
Postat av: Safi

Anonym: Jag fick dom av en kompis, och nej det står inget alls på dom :)

2010-03-09 @ 23:37:00
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0