Vissa människor är så puckade

Ikväll satt jag hemma och såg på fotbollen med en vän, vi tänkte att vi skulle sitta o driva lite med folk på msn efter matchen.

Jag blockade upp några o så hitta jag en blåst tjej och unblockar henne.
Vi snackar lite sådär stelt o börjar, försöker smälta isen som tydligen var tjockar än henne.
Iallafall, sen blev det lite sådär vardagligt varm och efteråt skitvarm.

Jag drev lite o drog ett skämt. Hon skrattade som fan o sa den där var bra. Alltså hur dum får man bli, skämtet gick ut på att jag drev med henne, jag liksom förlöjligar henne i skämtet och hon garvar (alltså fattar ingenting).
Jag kunde inte fortsätta snacka med henne så blockade o tog bort.

Jag har märkt vid flera tillfällen att många förstår inte saker, eller så reagerar dem skitsent. Jag hade en vän som ringde mig när vi gick i gymnasiet, jag drog ett skämt i cafeterian och så inge mer me de. På kvällen ringer hon o snackar o orka bokstavligen förklara ens låga intelligens genom att säga "Skämtet du drog idag, haha de va så roligt, ja kom på den för en stund sen". Då sa jag aaah fan va skoj att du tyckte om den, du kom på den ganska snabbt de har bara gått 8 timmar.

Jag satt på ett cafe med en vän och vi började snacka med några tjejer, vi hade en gemensam vän, så vi snackade om den vännen. Så jag drev lite o sa, synd att han gifte sig o sen att han skilde sig, ännu mer synd att han måste dela med henne allting, hon är rikare än honom så hon borde halvera socialbidraget med honom. Då säger ena tjejen o hon är helt seriös. Aaah det är förfärligt att kvinnor måste betala sin man när de skiljer sig, så berättade hon om nå tjej hon kände som betalad hennes man när de skilde sig. Alltså ingen kvinna i världen betalar en man när de skiljer sig, det är alltid mannen som blir rånad. Jag blev så irriterad att jag sa att jag måste hämta mina barn på dagis ( jag har inga barn o de vet dem).

En rolig grej hände mig för några dar sen. En säljare ringer för att sälja comviq abonnemang, jag förklarade klart o tydligt att jag inte ville ha något, men självklart ska de alltid fortsätta försöka övertala. Jag sa NEJ o så inge mer, vi la på. 2 minuter senare ringer han o säger "Men du, ursäkta vi har ju sommarerbjudande. Så jag orkade inte lägga på så jag låssades vara intresserad. Jag snackade med honom i 1 timme kanske och sa att jag vill ha fler än en, jag har massa syskon o kusiner som har kontantkort, de ska också ha detta. Han blev så glaaaad. han skrev och typ trodde han va bästa säljaren söder om kvarteret.
Han började snacka om att ifall vi tar fler än 10 abonnemang så får vi rabatt o massa grejer. När vi hade snackat 1.5timmar så var han gladare än en kurd som får ett självständigt land.

Efter allt så sa han "nu ska i gå igenom en ljudinspelning där vi bekräftar allt vi gått igenom så skickar vi hem allt". Då sa ja absolut kör bara".
Han började rabbla upp massa o då sa jag "Spelas detta in?" Han sa "aaaa"
Bra sa jag då vill jag bara säga att jag hatar att bli uppringd när jag är trött. Jag vill inte ha något, Leave me alone.

Aaah ni fattar, han började typ gråta. Jag hatar telefonstalkers.

Nu ska jag på riktigt see passion of the christ.

S/ En vän som hatar bloggar men läser Safis ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0