Orka vakna av att någon ringer på dörren

Imorse eller typ kl 12 låg jag och sov, snarkade, drömde säkert nå bra när de plötsligt ringer på dörren. Jag vaknade till men orkade inte ta mig till dörren. Tänkte att om de nå vän så ringer de väl upp osv. Jag försökte somna igen, så ringer de 2 ggr efter varandra. Ja ba faaaan orka, trodde väl att de va grannen som ville låna lite ost eller nåt. Iallafall, jag kollar i kikhålet o ser 2 snubbar runt 30 års ålder där bägge har typ gammaldags kläder från svensk midsommar från 1843, ena hade mer skägg än en iranie har hår på kroppen.

Jag öppnade "Heeeeej där, allt bra?" säger ena snubben. "Tja, kl är 12 jag sover och ni väcker mig för att fråga om jag mår bra?".

Då tar skägget fram en bok o massa papper o frågar vad jag har för förhållande till Jesus?

Alltså fattar ni hur sjukt och dumt detta låter, jag är nyvaken, seg som en kastrerad apa som sovit hängandes, så kommer skäggen från 1800 talet o frågar vad jag har för relation till Jesus.

Jag svarade "Aaah de min polare, vi brukar sitta och kolla på passion of the christ tillsamans o han skryter om hur mycket spö han tål, nää skojar, jag gillar jesus, han är en profet". Oj oj oj, borde aldrig sagt så.

Vi muslimer tror ju att han är en profet. NI skulle sett deras min. Iallafall de snackar lite, lämna lite informations papper så säger jag bara på skoj "Grabbar, är ni efterblivna på riktigt eller är det en helig kläddag, vafan byt kläder, ni skrämmer folk". De går runt i ett invandrar område med såna kläder, skägg ser läskiga ut och pratar om jesus.

Tänk om muslimerna hade kört samma sak. Tänk o vakna av att 2 skäggiga män med klänningar knackar på för att prata om Islam, haha. De hade fått rekrytera 50.000 poliser om året.

Så när de dragit kan jag inte sova mer. Tar en dusch o drar ner till centrum för att käka. Efter nå timme när jag kommer tillbaka ser jag fler av dem i området, jag är lite rädd faktiskt. Ni vet, man kan klistra fast papper på dörren där de står "Ingen reklam tack". Undra om man kan klista fast mer typ :

Ingen reklam tack
Inga skäggiga gubbar
Inge Jesus snack på morgonen
Ingen snål granne som vill låna
ost o rakhuvel....

Nä nu ska jag se passion of the christ.

S/ A friend to Saffe


Kommentarer
Postat av: Nadia;

HAHAHAHA, ja dööör!

P.S: Saknar dig safi!

2010-06-19 @ 02:30:58
URL: http://lejlush.blogg.se/
Postat av: Safi

Saknar dig också Näädi!

2010-06-19 @ 16:03:38
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0