Inte ta bort öga!

Häromdagen när Hamode var hemma hos oss satt jag på sängen och hade linsvätskan och tillbehören framme. Han stod och tittade på och undrade vad jag höll på med. Jag petade in fingret i ögat och tog ut linsen och han blev skit rädd och började skrika.

Hamode: NEEEEJ! Inte ta bort öga.
Jag: Nej jag tar inte bort öga.
Hamode: Jooo!

Han tittade på mig helt förskräckt och för att göra det värre blundade jag med ögat efter att jag tagit ur linsen och visade honom den.

Jag: Titta mitt öga!

Han började storböla och blev skit rädd.

Hamode: NEEJ! Inte öga. Man får inte ta bort öga.

Öppnade ögonen igen efter att han skrikit en stund och visade att ögat var kvar. Han blev förvånad och fladdrade med blicken på linsen och mina ögon i ett bra tag innan han förstod att jag inte drog ut ögat på riktigt.

Stackarn, tyckte så synd om han efteråt och fick dåligt samvete. Han blev verkligen rädd, men sen när jag satte på mig glasögonen så började han skratta. Han tyckte väl att det var kul för han har inte sett mig innan med glasögon. Ska aldrig skrämma honom igen :/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0