De 3 senaste dagarna

Har varit extremt sjuk i tre dagar och fortfarande är det inte över. Kände redan i tisdag morgon att jag mådde lite dåligt, men klädde på mig extra mycket kläder och åkte ändå till jobbet. Hade fått en arbetsskada i axeln och förklarade för brukaren att jag inte kan hjälpa till med att lyfta honom i några dagar. Han sa att det var okej. Några timmar senare samma dag började jag känna mig yr och illamående men jag försökte härda ut tills mitt pass var slut. Jag sa till brukaren att jag kanske inte kommer dagen efter för att jag håller på och bli sjuk, men han bad mig att komma ändå för han hade ingen annan som kunde jobba. Innan jag skulle hem började jag frysa jätte mycket och jag visste att bussresan hem skulle vara förfärlig men jag satte mig ändå i bussen istället för att ringa någon och fråga om skjuts. När jag gick av bussen i stan för att byta buss var den andra bussen försenad. Fick vänta i ca 20 minuter och samtidigt frös jag ihjäl fast jag hade massvis med kläder på mig. Kände hur hela kroppen blev till is och när jag äntligen var hemma igen var hela min kropp helt blå. Tog av mig linserna och la mig i sängen med tre täcken över mig direkt. Frös ändå lika mycket. Ingenting hjälpte! Till slut lyckades jag somna klockan 18 och vaknade av alarmet klockan 4 morgonen därefter.

Var helt slut och kände verkligen att det inte var rätt att åka till jobbet, men visste ändå att brukaren var i behov av hjälp. Hade lite dåligt samvete så jag tänkte ändå åka till jobbet fast jag var helt slut, men först ville jag vila i några timmar. Mailade brukaren och hittade på att jag skulle åka in till akuten och att jag skulle bli några timmar försenad. Det resulterade i att jag fick ett samtal av honom varje halvtimme där han frågade vart jag var nu. Efter att ha kämpat med att resa mig upp ur sängen tog jag bussen till jobbet. Jag sa att jag hade varit i akuten sen 6 på morgonen och att läkaren sa att jag måste stanna hemma och vila upp mig. Då säger brukaren till mig att jag kan vila hemma hos honom. Okej, tänkte jag. Skitsamma! Orkade inte bråka med honom så jag stannade kvar där och sov i 5 timmar tills mitt pass var slut. Innan jag gick bad han mig att komma dagen efter fast jag fortfarande var sjuk. Han har det dåligt ställt hemma och vill inte vara själv med sin familj. Det är anledningen till att han vill att jag kommer ändå. Förklarade för honom att jag inte kommer vara till någon hjälp men att jag ändå kan komma. Efter passet fick jag skjuts hem av min kusin och somnade direkt när jag kom hem och vaknade upp idag klockan 5 på morgonen.

Fixade mig snabbt och tog en kort powernap innan jag tog bussen till jobbet. Sov i två timmar det första jag gjorde när jag kom fram och resten av dagen var jag lika slö som dagen innan. Min pappa hämtade upp mig för två timmar sen och nu sitter jag hemma och tar det lugnt. Ska lägga mig snart och förhoppningsvis mår jag bättre imorgon.

Det jag lider av just nu är nackspärr, ont i halsen, uppsvullna halsmandlar, axelskada, ryggvärk, ont i benen och får ont i halsen när jag pratar, sväljer, hostar eller dricker :/ Det är jätte jobbigt, speciellt när man ska upp och jobba dagen efter, men det är bara att härda ut.

Kommentarer
Postat av: jasmin

asså safii herregud vilket helvete du har haft, jag har fett dåligt samvete! :(

ja ska make it up for you,

men slit inte ut dig för mycket för hans skull om du känner dig skiit dålig så får lorena ställa upp, de e inte ditt problem att han inte har nån..

2010-12-24 @ 15:47:36
Postat av: Safi

Jasmin: Ha inte dåligt samvete haha njut av din resa! Han har lite problem hemma med D och L så han vill inte vara där själv, och han har ingen annan som kan hoppa in och jobba istället.

2010-12-25 @ 13:18:41
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0