Onsdag

Jojävovlola vovårorvovisosa - Den senaste halvtimmen har jag fått översätta en vårvisa på fikonspråk, eller rövarspråk som vissa kallar det. Det tog sin tid att få bokstäverna att falla på plats, men skönt att jag är klar nu.
Har även hunnit skriva om en historisk person som är förknippad med Uppsalas gatunamn. Valde att skriva om sångerskan Jenny Lind för det finns en gata i östra Gottsunda som är uppkallad efter henne. Är skötsam och duktig idag som har gjort klart mina skoluppgifter :)

Idag var sista skoldagen denna vecka för mig. Fick spendera dagen i skolan utan Jasmin och Athena. Båda petade mig för att vara med i en musikal i UKK så fick vara med Madeleine under eftermiddagen. Kul! Efter skolan gick vi på stan en stund och har inte gjort så mycket sen dess.

Ska duscha nu och sen läsa några sidor ur boken New Moon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0