Gädda finns i havet

Hur många av er läsare brukade använda ordet "gedde" istället för "gav" när ni var små?

För mig var det en vana då jag sa det varje dag när jag var liten och jag blev alltid lika irriterad när någon rättade mig.
- "Men jag menade faktiskt gav" brukade jag svara med en gnällig och irriterad röst, som om man hade tryckt på en känslig punkt.
Aida brukade skjuta in en kommentar till folk om att "gädda finns i havet" varenda gång någon uttalade ordet fel.
Har märkt på sistonde att även mina småkusiner har problem med att använda rätt böjning på ordet och det har hänt flera gånger att jag har fått rätta dom. Lite kul att nästan alla använder det ordet någongång under sin barndom. Som om det är något som förs vidare till nya generationer :P haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0