Från vaggan till graven

Ska arbeta med min från vaggan till graven uppgift idag (Svenska C).
Det går ut på att man ska skapa en individ och skildra dennes liv med hjälp av olika dokument. I slutet ska man kunna få en fragmentarisk bild av personens liv där mycket går att utläsa i luckorna mellan dokumenten.
Min individ heter Destiny och är en svensk tjej som stjäl mycket under sin barndom men får ett bra och lyckligt liv i slutändan.

De dokument som ska ingå är:

[X] Födelseannons
[] Personligt brev från nybliven mor till morföräldrar som berättar om barnets första ord.
[X] Protokoll från ett möte på dagis.
[X] En uppsats som sitt sommarlov i åk 3.
[X] En dikt i åk 6.
[X] Två dagsboksblad från åk 9 om en vanlig och en ovanlig dag.
[X] Mind map till ett studenttal.
[] Jobbansökan och CV.
[] Ett kärleksbrev.
[] Inbjudan till bröllop.
[] En artikel med foto.
[] Minnesord och dödsruna.

Jag kan se likheter mellan Lamja (min kusin) och min kompis Sanna så ska ha bilder på Lamja när "Destiny" är liten och bilder på Sanna när "Destiny" är äldre.




Visst är de lite lika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0