Åldergräns på energidrycker :O

Åldersgräns på energidrycker

Pressbyrån och 7-eleven införde i veckan åldersgräns på energidrycker. Åldersgsränsen gäller för samliga energidrycker i sortimentet och den nya policyn infördes i samtliga drygt 500 butiker i Sverige.
Hos Pressbyrån vid Stora torget i Uppsala var det flera tonåringar som ville köpa energidryck men fick vända i dörren, berättar en butiksanställd.
- Det var många som nekades i går, jag har redan nekat två nu på morgonen.
Bakgrunden till beslutet är uppgifter från föräldrar och skolpersonal om överkonsumtion av energidrycker. Problemet har visat sig vara störst i åldrarna mellan 10 och 15 år. Därför har åldersgränsen bestämts till 15 år.

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Frågan är hur skadligt det faktiskt är? Kanske skulle det ha räckt med att ge ut lite varningar om drycken?



Tack så väldigt mycket för din röst på mig! Jättekul att det finns folk som vill rösta! Kram! ♥

2009-09-15 @ 21:56:34
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Safi

Jag tror inte det är så skadligt och jag håller med om att en varning borde ha räckt istället för att sätta en åldergräns på själva drycken.



Varsågod :)

2009-09-16 @ 20:33:21
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0