24/9 - 09

Hej alla läsare. Sa att jag skulle uppdatera igår men var så trött nar jag kom hem så somnade ganska snabbt innan jag fick chansen att sitta framför en dator men här får ni en lång uppdatering.

Tisdag
När jag kom hem från skolan so frågade min pappa mig om jag ville folja med honom till stan for att boka tid hos synoptik och sedan åka och handla mat. Vi brukar inte gora saker tillsammans so jag foljde med han till stan och sen okte vi och handlade lite. Det gick bra fast han lyckades skämma ut mig ett antal gonger, men det är väl sont alla pappor gor. Eftersom vi inte brukar umgos po tu man hand vanligtvis so hade jag glomt hur det känns att inte röka. Min pappa vet om att jag röker men vill inte att jag ska röka framför honom och vi var ute i ungefär tvo timmar och jag höll nästan po att fo panik for att jag inte kunde röka. Han skulle in i Willys och handla och do tog jag chansen att smygröka och man fick värsta adrenalinkicken av det hahaha. Eftersom jag har rökt so öppet i snart 7 or so glömmer man bort hur det kanns att smygröka hahaha. Aja, efter mitt mission so okte vi hem och jag gick hem till Jossra och var där en stund innan jag begav mig hem igen.



Onsdag
Jag struntade i min sista lektion igor och gick till stan istället for att mota Jossra. Jossra gjorde en synundersokning for korkortstillstondet och sedan okte vi hem. Gick till Bebisens dagis och hämtade honom och var barnvakt i 2-3 timmar innan jag lämnade hem honom. Gick och traffade Yeliz och Melissa och vi åkte till Granby centrum och kollade lite po klader. Såg två jatte fina koftor som jag verkligen vill ha, så ska fråga min mamma idag om vi kan åka dit så att jag kan få köpa dom.

Nar jag kom hem igor so gick jag ut med min syster en stund och vi gick hem till Jossra och var dar en stund.

Anledningen till att jag inte har kunnat blogga under de har dagarna beror po att jag antligen efter all års tjatan har fott en egen dator i mitt rum. Vi köpte en dator förrigor men den behovde formateras om och det fixade min kusin igor och det tog en valdigt long tid innan allt var klart so jag lyckades somna innan för jag orkade inte vanta helt enkelt. Jag ar i alla fall helt överlycklig just nu och datorn ar jatte fin. Det enda problemet ar att tangentbordet ar lite fucked up och det gar inte att skriva de tre sista bokstaverna so jag moste klistra in de i inlagget, men jag orkar inte göra det po varenda ord so jag ska försoka fixa problemet med tangentbordet senare idag.
Alla mina möbler i rummet ar brunt och so kommer data skrivbordet fron ingenstans och ar vitt so det moste ockso fixas for det ar inte fint alls. Men annars so ar allt jatte bra och jag ar jatte glad över att antligen ha en egen dator. Förvanta er en mycket battre uppdatering på bloggen från och med nu.

Justde, jag har antligen bokat tid for korkortskursen man moste gå på med sin handledare. Den 28 oktober från kl 16.50 - 20.30 so kommer jag vara po kursen med min bror och med min morbror. Ar so exited och hoppas allt gor bra och inshallah so har jag korkortet innan jag tar studenten.

Jag ar ledig idag (torsdag) och imorgon (fredag) på grund av att det ar studiedagar i skolan so ska bara ta det lugnt och forsoka hinna med att gora so mycket saker som mojligt som jag inte har hunnit med att gora under skoldagarna. Ska också forbereda mitt rum infor italienar besoket jag kommer fo po sondag.

Nu blev inlagget jatte långt så ska sluta skriva nu. Ni får ha det så bra. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0