12/11 - 09

Ska ta bussen snart till skolan. Första lektion: Filosofi. Ska lyssna på fler tal om hur världen kan förbättras. Det är helt sjukt, men jag lyssnar verkligen och tar åt mig av vad talen försöker förmedla. Något ämne som har kommit upp ganska mycket är välgörenhet. Att man ska donera pengar till de fattiga och hjälpa de med att få mat på bordet och tak på huvudet. Vi är 9 miljoner människor här i Sverige. Tänk om alla skulle donera endast en krona till välgörenhet varje månad. Det skulle bli 9 miljoner kronor som skulle direkt hjälpa de fattiga. Och vad betyder egentligen en eller två kronor för dig? Ingenting, men för de fattiga så betyder det jätte mycket! Tänk om Sveriges befolkning skulle donera 2 KRONOR till välgörenhet varje månad. Det skulle innebära att vi skulle hjälpa de fattiga genom att donera 18 miljoner kronor till dom. Fatta, hur mycket vi kan hjälpa de fattiga med endast 2 kronor var varje månad? Jag ska fan börja donera några kronor till välgörenhet varje månad från och med idag. 1 krona eller 2 kronor gör mer skillnad än vad vi tror! Jag ska även aldrig mer slänga något som jag inte vill ha längre. Ska ge bort det till röda korset eller någon annan välgörenhetsorganisation. Hellre ge bort det än att bara kasta det. Och med din gåva så hjälper man de fattiga för det du inte har något behov av har defintivt någon annan behov av. Tänk på det!


Efter filosofin har jag lunch och sen italienska. Har missat ganska många italienska lektioner på sistonde men jag ska bättra mig. Efter italienska lektionen har jag två håltimmar och då ska vi göra klart samhälle C uppgiften som vi arbetade med igår. Vi ska finslipa lite mer på arbetet och tillägga mer information om Inuiter (Eskimåer). Efter så har jag min näst sista socialkunskapslektion :D :D som är väldigt lång :( men hoppas tiden går snabbt!

Nu ska jag börja röra på mig mot bussen. Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0