13/5 - 09

Provet jag hade idag om mellanöstern gick sådär. Det handlade mycket om Palestina - Israel konflikten och om organisationerna som är inblandade, och jag borde egentligen veta mycket om det, men tyvärr så gör jag inte det :/.
Efter provet så åkte alla 2:or till Hammarskog för att orientera. Jag gick med Johanna och Serri och vi valde att gå den lätta banan, och den var på ungefär 3 km och det gick bra. Johanna fick göra allt jobb och vi andra hakade på. Duktig var hon i alla fall. Det var helt lerigt i skogen och mina kläder var jätte smutsiga efteråt så när jag kom hem så duschade jag, tog det lugnt och sen så kom Jossra hit. Hon gick precis och jag ska snart börja plugga till psykologi A provet jag har på fredag.
Idag så fick vi en ny uppgift på svenskan som ska lämnas in den 2 juni. Vi ska skriva en novell och jag har kommit fram till att jag vill att min novell ska handla om en fattig flicka som jobbar som husa för att försörja sin familj. Hennes husmor är jätte snäll och genom henne så ska hon träffa en rik kille som har allt han behöver. De kommer börja träffas men killens familj kommer inte vilja det, eftersom de anser att hon är mindre värd eftersom hon är fattig. Det låter väl som en bra novell? Vad tycker ni?


Grattis tjockis på födelsedagen :D

Kommentarer
Postat av: Madeleine

De blir dunder Safii :)

2009-05-14 @ 08:28:45
URL: http://mariaingridmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0