30/3 - 09

Det är påsklov om fyra dagar :D och jag behöver vara ledig från skolan och bara slappna av för det är så mycket som händer nu. Jag hade ett fördjupningsprov idag på ämnet samhällskunskap om globaliseringen i världen och det gick bra fast jag inte pluggade igår som jag sa att jag skulle göra. Senare på dagen så gjorde jag den muntliga delen av engelska nationella provet och det gick sådär. Min engelska suger och jag har problem med att uttala orden rätt så hoppas jag får ett G i alla fall.

Imorn så har jag opposition på Historia B, vi ska opponera varandras uppsatser. Jag ska opponera Jasmins uppsats och ge positiv och negativ kritik och det är så svårt att ge en kompis kritik för man vill ju självklart hjälpa ens kompis med att säga bra saker, men jag måste även säga något negativt så att inte läraren tror att jag är snäll bara för att jag är vän med Jasmin. Jag skrev opponeringen igår kväll och jag skrev en del negativ kritik också men mycket bra också så hoppas det går bra imorn med oppositionen. Senare på dagen så har jag ett psykologi prov om behaviorism som man tydligen inte kan plugga på, men som tur är så får vi använda boken så det kommer nog gå bra.

På onsdag så har jag ett grammatik test på Engelska B och det fick jag veta idag. I början av terminen så fick vi ett grammatik häfte från läraren på ungefär 40 sidor och jag har bara gjort uppgifterna till sida 8 så det är nog kört för mig. Om jag inte hinner göra alla uppgifter imorn så får jag gissa på vad svaren är :S

På torsdag så är det projektdag och vi ska få lyssna på 3:orna när de berättar om sina projektarbeten så att vi själva blir förberedda inför vårat projektarbete som vi ska göra i 3:an.

På fredag så är det en vanlig skoldag med vanliga lektioner och sen så är det LOV i 11 dagar och då ska jag verkligen njuta av min ledighet för efter lovet så kommer jag få ett helvete med alla nya prov och slutprov och sånt innan alla lärare sätter alla betyg.

Om 10 veckor så är det SOMMARLOV :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0