8/6 - 09

Jag fick reda på idag att jag fick IG på Matte B kursen och helt seriöst, så orkar jag inte ens bry mig. Jag lämnade tillbaks matteboken idag och jag vill aldrig mer behöva plugga till ett matteprov igen. Jag får en chans till på torsdag, och då ska jag få göra IG-prövning på Matte B kursen. Klarar jag mig, så bra. Gör jag inte det, så skitsamma. Då tar jag studenten nästa år med IG på Matte B för jag orkar inte lägga mer tid och energi på den kursen. Jag har fått nog, och jag ska absolut inte plugga till provet på torsdag. Det får helt enkelt gå som det går, och så får man hoppas på att jag får ett G i slutbetyg i alla fall så att mitt snitt inte sänks.
Något positivt i alla fall är att jag fick MVG på Italienska steg 2 och det är jag jävligt stolt över. Jag tror att resan till Milano påverkade mitt betyg en hel del för att jag blev mycket bättre på att prata italienska och det märkte min italienska lärare. Min italienska värdfamilj och de flesta italienare är sämst på att prata engelska så det enda sättet att kommunicera med de var på italienska så jag lärde sig en hel del och när jag tänker efter så är jag faktiskt glad att jag hamnade i en familj som inte kunde så bra engelska för då hade jag nog aldrig ha lärt mig bättre italienska :)

Efter skolan så åkte jag hem snabbt och sen vidare till östra Gottsunda. Gick hem till Yeliz och Melissa och var där en stund, och sedan så gick jag ut och träffade Lollo en sista gång innan hon åkte tillbaks till Libanon. Nu är hon borta igen och jag kommer troligtvis få träffa henne igen om ett år då hon kommer tillbaks på återbesök i Sverige. Kommer sakna henne så mycket och jag hoppas att hon har det bra därborta.


När jag hade sagt hejdå till Lollo så åkte jag, Yeliz och Melissa in till stan. Vi gick runt lite i affärer och åt i McDonalds och sedan så åkte vi alla hem till mig. Melissa lekte lite med min syssling Nazmi och de var hur gulliga som helst. Jag undrar hur hon kommer vara mot sitt syskon när han/hon kommer i oktober. Antingen så kommer hon vara svartsjuk eller överbeskyddande tror jag :P Det återstår att se.. för att man vet aldrig med Melissa :P.


Rafif kom också hem till mig och så följde vi med Yeliz till Sun Video och var där en stund. Yeliz stannade kvar och jag och Rafif gick och träffade Jasmin Khalifa en stund och så promenerade vi till centrum och postade brev. Jasmin gick hem och Rafif följde med mig hem och efter en stund så kom även Aida. De gick för en timme sen och nu ska jag gå och lägga mig. Min skoldag imorn är så onödig. Ska vara i skolan halv 9 för att få reda på rättskunskapsbetyget som kommer ta max 5 minuter och efter det så ska jag vänta i 3 timmar tills psykologin börjar för att få reda på mitt betyg som också kommer ta max 5 minuter och sedan så slutar jag. Jag skulle hellre ha ledigt och så kan lärarna skicka ett mail där alla betyg står med för just nu så tycker jag att vi väntar helt i onödan när man kan sova istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0