27/6 - 09

Så, nu är man hemma efter att ha jobbat en hel dag. Det gick faktiskt ganska bra idag. Började med att sälja utanför Coop Forum och det var mycket fler folk som köpte där än vad det var igår bredvid Ikea. Min morbror kom förbi, och köpte en ask och fick en ask jordgubbar på köpet. Säljningen flöt på tills en väktare kom och frågade om jag hade tillstånd att stå där och sälja. Det blev lite problem, och jag packade ihop allting och chefen kom och hämtade upp mig. Vi åkte till Stockholmsrondellen där jag fick byta pass med en tjej som ville gå hem, och där fick jag stå i ca 3 timmar tills chefen hämtade upp mig och skjutsade mig hem. Igår så sålde jag ca 30 askar, och idag sålde jag ca 100 askar så det gick mycket bättre idag än igår. Trodde jordgubbsförsäljning skulle vara skit jobbigt, men det är det faktiskt inte. Det är ett helt hyfsat jobb, och jag har tjänat en bra summa pengar redan. Det är ett bra jobb för folk som har mycket tålamod och tycker om att vara ensamma och det tycker jag om att vara, plus så blir man väldigt brun eftersom man står under solen praktiskt taget hela dagen. En jätte gullig kvinna kom och köpte jordgubbar i Stockholmsrondellen från mig, och så sprang hon tillbaks till bilen och kom ut igen med dricka och en godispåse. Hon insisterade på att jag skulle ta de eftersom hon tyckte synd att jag fick stå där helt ensam. Jag tackade henne med att ge henne en gratis ask och hon blev verkligen jätte glad, fett söt. Så har min trevliga dag sett ut idag.
Nu väntar jag på att Johanna ska komma, och senare ikväll så kanske vi åker in till stan och hittar på något roligt med några roliga människor. Nu ska jag kolla vad Jossra gör. Jag skriver mer ikväll eller imorn om jag inte kommer hem alltför sent. Puss

Kommentarer
Postat av: bättrebloggvärld

Oj gud hur fick du jobbet som jordgubssförsäljare?



För en bättre bloggvärld utan Kissie, dissie och Paow. Bli medlem i



http://battrebloggvarld.blogg.se



och ta deras onödiga plats i blogglistan.



2009-06-27 @ 20:02:47
Postat av: Safi

Bättrebloggvärld: Jag fick jobbet genom min kompis pojkvän :)

2009-06-28 @ 08:26:19
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0