3/7 - 09

Hej :) Jag sålde bäst igår på jobbet :D Sålde 15 lådor, och det var rekordet för mig. Jag jobbade i Stockholmsrondellen och det var riktig knas dag igår. Vi fick bara en låda från början och chauffören åkte till Ulvakvarn och hämtade fler. Mina askar gick slut på ca 10 minuter och så väntade jag på att chauffören skulle hämta nya. Bilarna rullade in och jag fick be alla att vänta en liten stund till för jordgubbarna skulle vara framme när som helst. Efter 20 min när det var 7 bilar som stod i kö så anlände alla jordgubbar och jag fick 10 nya lådor. Människorna attackerade jordgubbarna haha och det var en väldigt stressig dag. Det flöt på sedan men så fick jag höra att chauffören hade tappat bort bilnyckeln och chefen som var i Enköping hade ingen mobil på sig för den hade dött. Jag sålde de 10 nya lådorna på ca 3 timmar och då kom en annan kille och lämnade 4 stycken nya lådor. Vid halv 6 så var alla jordgubbar slutsålda och jag fick vänta i en halvtimme tills chefen kom med en taxi och hämtade upp oss alla. Min morbror, hans fru och barn kom också innan och köpte jordgubbar från mig och det var skönt att träffa någon man känner. Mitt vatten hade gått slut en timme innan och jag var skit törstig och som tur var hade han dricka med sig och räddade mig. Han tyckte synd om mig för att jag hade fått stå i värmen hela dagen, och mitt soleksem blir bara värre och värre när jag är ute i solen. Men när jag kommer hem så blir det lite bättre igen. Jag ringde sjukhusrådgivningen igår och de sa att jag skulle ta på mig en tunn blus/tröja och täcka armen med den så att den undviker solen, och det ska jag göra idag. Nu spöregnar det ju, så ska ringa chefen nu och kolla om vi ska jobba ändå fast det regnar. Ni får ha det så bra. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0