26/7 - 09

Hej :) Igår så jobbade jag i Stockholmsrondellen och jag sålde slut på allt och fick sedan sluta. Fick promenera hela vägen in till centralstationen och ta bussen därifrån eftersom det vart lite knas igår och chefen var inte i Uppsala då jag vart klar. Det gick bra, och efter jobbet så var jag ensam hemma i några timmar och tog det lugnt. Jossra och Johanna kom hit och vi satt på balkongen och chillade. Johanna åkte hem efter en stund och jag, Jossra och Rafa tog en promenad och träffade på några bekanta. Efter det så återvände vi hem, hämtade lite saker och sen så tog vi en promenad till Jazz och lämnade lite mat och sedan gick vi hem till Jossra och satt där i en timme ungefär.

Igår på morgonen innan vi drog till jobbet så köpte jag och Johanna en varsin trisslott i affären där nere. Vann 25 kr och köpte en ny och vann då 50 kr, köpte då två nya och vann 25 kr :D Hade riktig tur igår och när jag kom hem så fick Johanna köpa två nya till mig och då vann jag 25 kr igen haha.

Idag så är jag ledig från jobbet och det är precis vad jag behöver just nu, att bara ta det lugnt och inte behöva vakna tidigt. Vaknade för en timme sen och det är en rejäl sovmorgon för mig faktiskt eftersom jag alltid vaknar runt 8, 9 på morgonen. Idag så har jag jobbat i en hel månad och har inte gjort så mycket annat. Man har verkligen inte tid att göra små saker längre som jag hade tid med förut. Som t.ex. att gå till centrum och handla. Sen jag började jobba så har jag vart i centrum högst 3 gånger och innan så var jag där nästan varje dag och handlade något. Saknar att umgås med familjen, släkten och med mina vänner. Det är så mycket småsaker som man missar hela tiden och that sucks.. :P
Visst, jag älskar att jobba och jag har skit kul nästan varje dag på jobbet och vill absolut inte sluta men jag vill ha mer tid till att göra annat också. Det är inte så lång tid kvar på jordgubbssäsongen, kanske 2-3 veckor, och då ska jag bara vila och samla in nya krafter för det nya skolåret jag har framför mig. Är fortfarande skoltrött fast vi har haft ett långt sommarlov och vissa dagar känner jag bara att jag vill hoppa av men jag vill inte förhasta mig och sedan inse att jag har förstört min framtid. Ett år kvar och sen är skolan slut för alltid. Det är den tanken som får mig att hålla ut så att jag inte släpper taget om allt och begår ett stort misstag. Det här inlägget blev väldigt långt så nu ska jag sluta skriva. Ska in och duscha och efteråt dammsuga huset och när jag är klar så ska jag promenera hem till Yeliz och vara där ett antal timmar med Melissa. Ni får ha det så bra. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0