År 2008

År 2008 har bestått av mycket glädje och lycka men även av ilska och besvikelser.

Det har varit ett underbart år med både vänner och släkt.
I Januari, den 25, så var jag på landet för första gången hos Madde :)
I Februari och i Mars så hände det inget roligt. Det var bara skola som gällde då.
I April så började jag jobba, mitt första jobb. Telefonförsäljare på Ventelo hos Raed.
I Maj så åkte jag till landet igen, den här gången hos Johanna :P
I Juni åkte jag med klassen till Skansen. Slutade även första året på gymnasiet. Den 8 Juni så var jag med Wafa, Johainna och Peyman i Hovet för att se Aida, Binta och Vendella dansa. En oförglömlig dag.
Under sommaren så umgicks jag mycket med släkten. Det mest minnesbara var när vi åkte till Rullsand i Gävle.
Det var Jossras fel att jag hade en ganska tråkig sommar, hon åkte till Syrien i Juli och kom tillbaks i Augusti.
Den 31 Juli så åkte min pappa till Egypten och han kom tillbaks den 25 december.
I augusti så började jag på andra året i gymnasiet. Började i en ny klass. The Voice med Jossra var nog det bästa som hände i Augusti. Jobbade även på Gottsundadagen. Ghada, Said och Bebisen flyttade till Uppsala.
Har fått en massa nya vänner och slutat umgås med folk som man brydde sig om en gång i tiden.
I September så firade jag Kulturnatten med Samir, Gulperi och Murad.
I början av Oktober så svek en nära vän mig. Hon hade för bra kontakt med min släkt och det var mitt fel för att jag lät det hända. I Oktober så blev jag 18 år :D och hade 2 fester, en för släkten och en för vänner. I slutet av Oktober så avslutades en speciell vänskap till mig som hade pågått i 1 år och 8 månader och det är jag glad över nu :)
I November så skaffade jag en blogg :P mobbad.
I December så var Lucia Movie Night det roligaste jag har varit med om.
Det värsta är att jag förlorade min underbara mormor den 20 December.

Det här är en liten del av vad som har hänt under år 2008.
Hoppas verkligen att år 2009 blir ett bättre år och att jag inte förlorar någon som jag har nära.

Kommentarer
Postat av: Jossra

Men det här året är jag i Sverige :D:D

2009-01-01 @ 16:00:21
Postat av: Safi

aa bäst för dig :P

2009-01-01 @ 23:40:17
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0