20/2 - 09

Hej alla läsare. Nu är jag i Björklinge med Johanna hemma hos Madeleine. Vi tog bussen halv 3 hit och kom fram kl 3. Lantis bussarna är så konstiga jämfört med de gröna bussarna i Uppsala. Eftersom det är dyrare att åka lantis bussarna så brukar jag alltid utnyttja Johannas extra busskort och jag glömmer alltid bort att man ska stoppa in kortet i en kortläsare istället för att bara visa kortet till chauffören som man gör på de gröna bussarna. Så när jag gick in i bussen så visade jag kortet till chauffören och så kollade han skit konstigt på mig och det tog mig bokstavligen 10 sekunder innan jag fattade att man skulle stoppa in kortet i kortautomaten, och då hade Madde redan kommit fram till bussen för att hjälpa mig och då är jag så dum så att jag försöker stoppa in busskortet i kortläsaren med fodralet på haha jag är så korkad ibland. Madde hjälpte mig i alla fall och jag kunde gå in och sätta mig inne i bussen. Hoppas inte samma sak händer när jag åker hem.

Vi ska äta middag och efterrätt här och sen vid halv 8 så ska jag ta bussen hem. Kommer åka lantis bussen helt själv för första gången så hoppas det går bra och att jag stoppar bussen vid rätt busshållplats.

Nu ska jag vara lite social mot Madeleine och Johanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0